– To nasza wizja amerykańskiego Zachodu: pięknego, krwawego i nafaszerowanego akcją. Ta gra jest naprawdę epicka, a do jej produkcji użyliśmy tych samych wartości i poszanowania dla szczegółów, jakie są podstawą wszystkich naszych projektów – powiedział Sam Houser, założyciel Rockstar Games. – – Red Dead Redemption to dla nas kolejny kamień milowy w produkcji gier z otwartym światem – dodał.
Red Dead Redemption rekonstruuje amerykański Zachód w początkach XX wieku: burzliwego okresu nagłego rozwoju i dynamicznych zmian. Graczom przyjdzie się wcielić w tych warunkach w częściowo nawróconego banitę, Johna Marstona. Szantażowany przez rząd, zmuszony chronić swoją rodzinę, przemierza rozległe stany dzikiego zachodu w poszukiwaniu członków byłego gangu. W niebezpiecznym świecie pełnym kryminalistów, skorumpowanych urzędników oraz osadników walczących o przetrwanie, Marston podróżować będzie od zakurzonych, pozbawionych prawa rubieży cywilizacji, po zaludnione miasta Północy i z powrotem do Meksyku, na krawędzi wojny domowej.
Tworzone przez Rockstar San Diego we współpracy z Rockstar North, Red Dead Redemption budowane jest na autorskim silniku Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) z użyciem fizyki Natural Motion’s Euphoria, zastosowanych w Grand Theft Auto IV oraz Midnight Club: Los Angeles.