Jedną z ważniejszych w tym przypadku kwestii jest koszt tego eksperymentu – studenci na zaprojektowanie tej technologii wydali zaledwie 25 funtów, czyli nieco ponad 100 złotych. Obecnie rozwijane technologie wykorzystujące śledzenie ruchów oczu lub kontrolowanie komputera przy pomocy myśli, kosztują znacznie więcej – w większości przypadków nawet tysiąckrotnie więcej.
Dr. Aldo Faisal, opiekun grupy studentów, którym udało się skonstruować nowy interfejs, powiedział – Nasi studenci stworzyli ten kawałek neurotechnologii, korzystając z rzeczy, które bez problemu można kupić w zwykłym sklepie, jak na przykład kamerki internetowe. Gra, którą zaprojektowali jest dość prosta, ale uważamy, że ma ogromny potencjał, gdyż nie wymaga dużych nakładów finansowych i sprzętowych.
– Mamy nadzieję, że wkrótce technologia ta będzie dostępna przez Sieć, tak aby każdy mógł stworzyć swoją własną aplikację czy grę na niej opartą. Podchodzimy do sprawy niezwykle optymistycznie. Wierzymy, że ostatecznie technologia może zapewnić wiele rozrywki ludziom ruchowo ograniczonym. W przyszłości, być może odwrócenie cyfrowej strony będzie wymagało jedynie mrugnięcia, a zmienić w odtwarzaczu na swoją ulubioną piosenkę będzie można poprzez spojrzenie w bok – dodał Faisal.
Więcej informacji o projekcie oraz filmik prezentujący technologię w akcji, znajdziecie na stronie Uczelni.