Toriyama zapowiedział też, że do Final Fantasy XIII nie wyjdą żadne dodatki. Składają się na to zarówno polityka twórców gry, którzy nie chcą, by gracz był zmuszony do wydawania dodatkowych pieniędzy, by poznać całość gry, jak i silnik gry, który by przyjąć dodatkowe treści musiałby być zmodyfikowany, a to wymagałoby dużej ilości danych koniecznych do pobrania przez gracza. Twórcy skupiają się więc na kolejnej, czternastej odsłonie sagi, która tym razem będzie grą typu MMO. Zespół Toriyama’y pracuje również nad grami Versus XIII i Agito XIII. Z kolei piętnasta odsłona cyklu, dla pojedynczego gracza, nie weszła jeszcze nawet w fazę planowania. Programiści eksperymentują też z obsługą stereoskopowej, trójwymiarowej grafiki. Sam Toriyama myśli również o remake’u najsłynniejszej, siódmej odsłony gry.
Twórca Final Fantasy o przyszłości serii
W Internecie krąży wiele informacji na temat dużych różnic w grze Final Fantasy XIII, porównując wersje dla konsol Xbox 360 i PlayStation 3. Sam twórca gry, Motomu Toriyama, zaprzecza tym rewelacjom. Projektant oświadczył, że różnice są nieznaczne. Jak mówi, są tylko dwie zmiany na gorsze w porównaniu do nieco bogatszej edycji na konsolę Sony. Po pierwsze: gracz jest zmuszony do zmiany płyty w napędzie konsoli w kilku momentach w grze, gdyż edycja dla Xboksa z oczywistych względów umieszczona jest na płytach DVD, zamiast na pojedynczym krążku Blu-ray Disc. Po drugie: dźwięk w grze w wersji Xboksowej został zakodowany z niższym bitrate’em, jednak, jak twierdzi Toriyama, różnice zauważą osoby o naprawdę dobrym słuchu.20.03.2010|Przeczytasz w 1 minutę