Gry Valve w wersji na Maka nie będą musiały być kupowane osobno – jeżeli posiadasz licencję na grę w wersji na Windows, makową wersję uzyskasz bezpłatnie. Główną zmianą w porównaniu do swoich oryginałów jest to, że przerobione gry zamiast z DirectX korzystają z rozszerzeń Mac OS X i OpenGL. Jednak Valve sam przyznaje, że nie spodziewa się entuzjazmu innych producentów i wysypu nowych gier. Jak tłumaczy przedstawiciel wydawnictwa, silnik Source, na którym opierają się produkcje Valve, pozwolił na bardzo łatwą konwersję z platformy Windows. W przypadku konkurencyjnych tytułów to zadanie może okazać się dużo trudniejsze.
Valve zamienia Mac OS X w system dla graczy
Już wkrótce użytkownicy systemu Mac OS X będą mogli zagrać we wszystkie gry Valve w natywnej wersji. Składają się na nie takie produkty, jak Half-Life, Left for Dead, Counter-Strike, Team Fortress czy Portal (wraz ze swoimi sequelami). Wraz z nimi zadebiutuje makowa wersja platformy Steam, dzięki której można kupować gry (nie tylko od Valve) i grać w trybie multiplayer. To z kolei może skłonić innych producentów, których gry są obecne na Steamie, by opracowali ich Makowe wersje.09.03.2010|Przeczytasz w 1 minutę