– Mobilność czyni światową informację powszechnie dostępną – twierdzi Herlihy. – Ponieważ jest więcej informacji i będzie coraz ciężej je wszystkie przesiewać, wyszukiwanie stanie się coraz ważniejsze. To stworzy szanse dla nowych przedsiębiorców do tworzenia nowych modeli biznesowych – wszechobecność najpierw, zysk potem – dodaje.
Te słowa podzieliły słuchaczy przedstawiciela Google’a – niektórym bowiem ciężko wyobrazić sobie biura bez desktopów, nie wspominając tu o wymagających graczach, których notebooki absolutnie nie spełniają oczekiwań.
Należy w tym miejscu przypomnieć słowa dyrektora generalnego Google’a – Erica Schmidta – który podczas targów Mobile World Congress 2010 powiedział, że wszystkie ostatnie produkty firmy z Cupertino dla desktopów, są dostępne również dla wydajnych telefonów komórkowych – dla wszystkich przeglądarek obecnych na rynku. Zwrócił również uwagę, że programiście chcą teraz pracować nad bardziej osobistymi i zależnymi od lokalizacji aplikacjami, wyłącznie dla urządzeń mobilnych.