Po otrzymaniu zamówienia na iPady od członków forum, student poszedł do lokalnego sklepu Apple Store i kupił dwa iPady dla nich. Gdy otrzymał kolejne zamówienia, okazało się jednak, że na jego drugim koncie iTunes pojawiło się ostrzeżenie – rezerwacje są ograniczone do jednego egzemplarza dla jednego konta iTunes. Przy próbie kolejnego zakupu, na studenta czekała więc niezbyt przyjemna niespodzianka.
Ekspedient w sklepie poinformował go, że istnieje taki limit – Przykro mi, ale osiągnął już Pan dożywotni limit na zakup iPadów i nie będzie Pan mógł kupić żadnego egzemplarza – usłyszał młody Amerykanin. Gdy poprosił o wyjaśnienia, czy zakaz dotyczy wyłącznie iPadów, czy też obejmuje wszystkich członków jego rodziny i blokadę na jego kartę kredytową, usłyszał jedynie z ust pracownika sklepu – Mogę tylko powiedzieć, że osiągnął już Pan dożywotni limit i nie może Pan kupić tego iPada.
Gdy zaś zapytał o to, po ilu zakupach iPadów otrzyma zakaz na wszystkie urządzenia Apple’a, ekspedient odpowiedział – Takiej informacji nie mogę podać. Po powrocie do domu, student upewnił się, że jego rezerwacja przez iTunes została anulowana, a następnie podsumował na swoim blogu całe wydarzenie – Nie uważam, aby to był jakikolwiek błąd z mojej strony. Nie jestem nawet zły, ani nie chcę się skarżyć. Chciałem podzielić się jedynie śmieszną i nieco ironiczną opowieścią, ale zapomniałem, że to jest Internet i trzeba się liczyć z konsekwencjami.
– Cieszę się, że Apple ma system, który blokuje możliwość ciągłego kupowania iPadów tylko po to, aby sprzedawać je po wyższych cenach – napisał. Pojedyncza osoba nie może więc kupić więcej niż dwa iPady, nawet jeśli posiada więcej niż jedno konto iTunes.