Podobnie, jak w przypadku Wolfensteina, akcja w Doomie przedstawiona jest z widoku pierwszej osoby. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Gra wygląda dużo lepiej, od swojego poprzednika (co też, niestety, odbije się negatywnie na wymaganiach sprzętowych). Doom to pierwsza prawdziwie trójwymiarowa gra: mamy w niej różnicę wysokości. Możemy więc schodzić po schodach, strzelać do przeciwników z góry czy wjeżdżać windami na wyższe piętra. Ściany mogą się łączyć pod dowolnym kątem – nie tylko 90 stopni. Pojawiły się również tekstury nie tylko na ścianach, ale i na suficie czy podłogach. By jeszcze bardziej spotęgować klimat, twórcy gry wprowadzili również różne natężenia światła w danych miejscach na planszy – widzieliśmy wczesną wersję beta i wygląda to rewelacyjnie! Dźwięk również jest niesamowity – został nagrany s 3D stereo, przez co można w końcu zlokalizować przeciwnika posługując się tylko i wyłącznie głośnikami! Muzyka została przygotowana w MIDI, więc posiadacze kart Gravis Ultrasound i Sound Blaster AWE będą mogli cieszyć się iście symfoniczną muzyką.
Wydawcą studia id Software będzie Midway Games. Gra zostanie udostępniona w wersji dla MS-DOS. Premiera – 10 grudnia.