– Szybkość wymiany informacji i stały dostęp do niezbędnych danych, bez względu na fizyczną lokalizację pracownika są obecnie jednym z kluczowych czynników wpływających na zwiększanie konkurencyjności firmy na rynku – powiedział Ronald Binkofski, dyrektor działu Business & Marketing Organization w polskim oddziale firmy Microsoft. – BPOS oferuje firmom elastyczne zarządzanie pakietem usług w niego wchodzących w zależności od ich aktualnych potrzeb. Stwarza to wyjątkową szansę dla sektora małych i średnich firm, które zyskują alternatywne rozwiązanie dostępu do nowoczesnych technologii i nie muszą wdrażać zaawansowanych narzędzi informatycznych – dodał.
Od tej pory cała lub część infrastruktury informatycznej firmy może być zamknięta w chmurze hostowanej przez Microsoft i dostępna online. W takim przypadku firma ponosi jedynie koszt związany z użytkowaniem wybranych przez siebie aplikacji.
Korzystając z usług BPOS firma może zapewnić wszystkim swoim pracownikom stały dostęp do najważniejszych narzędzi komunikacyjnych, co pozwala skrócić czas przygotowania, wysłania i odebrania informacji.
– BPOS to pierwszy zestaw produktów wchodzący w skład Microsoft Online Services – powiedział Radosław Ochotny z polskiego oddziału firmy Microsoft, odpowiedzialny za rozwój platformy BPOS w Polsce. – Całość ujęta w strategię Software-plus-Services będzie miało znaczny wpływ na podniesienie produktywności w miejscu pracy, ponieważ daje natychmiastowy dostęp do wszystkich informacji oraz funkcji z dowolnego urządzenia i to bez względu na jego lokalizację – dodał.
Polska chmura Microsoft obejmuje cztery produkty oferujące następujące funkcje:
- Exchange Online
- Standardowa skrzynka pocztowa o pojemności 1 GB;
- Poczta e-mail, udostępniany kalendarz, zadania i kontakty;
- Filtrowanie spamu i ochrona antywirusowa dzięki usłudze Exchange Hosted Filtering;
- Push e-mail w telefonach komórkowych pracujących w systemie Windows Mobile 6 lub wyższym.
- SharePoint Online:
- Portal, funkcje współpracy, zarządzanie zawartością, przeszukiwanie witryny, funkcjonalność formularzy;
- Pojedyncza lokalizacja do udostępniania dokumentów, kontaktów, kalendarzy i zadań;
- Dostęp w trybie offline do dokumentów udostępnianych przez Outlook;
- Zbiorczy widok kalendarzy i zadań na wielu listach i witrynach;
- Szablony bloga, publikowanie artykułów, komentarze użytkowników i generowanie kanałów RSS.
- Live Meeting:
- Obsługa klienta sieci Web, zapewniająca większą elastyczność zdalnym użytkownikom;
- Interaktywne narzędzia do udostępniania aplikacji i pulpitu oraz do obsługi tablicy;
- Przełączanie wideo na aktywnego uczestnika, transmisja wideo i połączenia VoIP dla wielu uczestników;
- Prezentacje multimedialne, wideokonferencje, nagrywanie w wysokiej jakości i obsługa kamery internetowej;
- Zarządzanie szkoleniami i konferencjami, rejestracja uczestników spotkań i zajęć oraz wirtualne pokoje na czas przerwy.
- Office Communications Online:
- Komunikacja błyskawiczna 1:1 lub 1 do wielu z rozmowami tekstowymi i transferem plików;
- Funkcja obecności, pozwalająca sprawdzić dostępność innych użytkowników w sieci;
- Obsługa różnych typów urządzeń – komputery, przeglądarki i telefony komórkowe.
Usługi te są dostępne zdalnie ze wszystkich komputerów nimi objętych. Umieszczenie tych programów w chmurze powoduje, że po stronie klientów usługi nie ma potrzeby ich zakupu, instalowania oraz szkolenia personelu. Jedyny koszt to abonament dostępu do chmury, o którego wysokości decyduje ilość stanowisk oraz subskrybowanych usług.
Wdrażając BPOS użytkownik decyduje, które usługi mają być dostarczane z chmury, a jakie zainstalowane lokalnie. Zapewnia to firmie dużą elastyczność i pozwala na szybkie i łatwe udostępnienie pracownikom nowych aplikacji pomagających im w codziennym wykonywaniu obowiązków. Sieć centrów danych Microsoft gwarantuje stały dostęp do usług mających krytyczne znaczenie dla działalności firm oraz zapewnia całkowitą ochronę sieci oraz przechowywanych w niej informacji.
Wykupując dostęp do BPOS, firma nie traci kontroli nad używaną infrastrukturą. Pracownicy IT nadal nadzorują usługi udostępniane użytkownikom końcowym poprzez jednolity panel administracyjny. Dodanie dostępu lub jego ograniczenie jest kwestią wydania jednego polecenia.
Każdorazowo Microsoft gwarantuje finansowo w umowie poziom bezawaryjnego dostępu do zasobów chmury. Wskaźnik bezawaryjnego działania usług online prowadzonych przez Microsoft wynosi 99,9 procent.
Więcej informacji na temat BPOS można uzyskać pod adresem www.microsoft.com/online.