Nowości na Twitterze: skorzystają reklamodawcy, programiści i użytkownicy

Podczas konferencji Chirp władze Twittera podzieliły się swoimi planami na przyszłość serwisu. Najistotniejszą nowością jest wprowadzenie promowanych Tweetów. Mechanizm, podobny do AdSense, będzie wyświetlał opłacone profile na szczycie wyników wyszukiwania. Same profile reklamowe będą wyglądały dokładnie tak samo, jak zwykłych użytkowników – będzie można je repostować, dodawać do ulubionych czy cytować.
Ericsson wskazuje na to, że co każde 3 sekundy 1 osoba kupuje sprzęt umożliwiający korzystanie z Internetu a 4 inne zakładają konta w serwisie Facebook
Ericsson wskazuje na to, że co każde 3 sekundy 1 osoba kupuje sprzęt umożliwiający korzystanie z Internetu a 4 inne zakładają konta w serwisie Facebook

Kolejną nowością będzie Places, czyli możliwość dodania współrzędnych geograficznych do Tweeta. Implementacja mechanizmu będzie otwarta, co oznacza, że zewnętrzni programiści będą mogli ją stosować na swoich witrynach. Pojawią się też strumienie użytkowników, co pozwoli na wygodniejszą pracę dla programistów – aplikacje będą mogły w czasie rzeczywistym śledzić profil użytkownika. Programiści skorzystają też na nowych narzędziach do meta danych i udostępnionym im portalu dev.twitter.com, gdzie będą mogli dzielić się doświadczeniami i udostępniać swoją pracę.

Pojawią się też oficjalne aplikacje dla Twittera. Jako pierwsza ma się pojawić wersja dla systemu Android. Dotychczas była dostępna wyłącznie dla BlackBerry OS. Użytkownicy innych systemów musieli korzystać z rozwiązań zewnętrznych programistów.