Szkielety statków piratów walczących z Królewską Marynarką, obcy gładko prześlizgujący się przez pozaziemską dżunglę albo dziecięce zabawki w tanecznym korowodzie – zdążyliśmy już przywyknąć do wirtualnych postaci i generowanych komputerowo zwierząt we współczesnych filmach. Przygotowywanie realistycznej animacji jest trudne i kosztowne. Jednym ze sposobów tworzenia komputerowej postaci jest skonstruowanie jej na podobieństwo żywego aktora. W tradycyjnych systemach przechwytywania ruchu (motion capture) używa się obcisłych kombinezonów z licznymi markerami, które są filmowane, kiedy aktor się porusza.
Parametry ruchu są analizowane przez wiele kamer, a następnie używane do stworzenia podstawowego animowanego modelu. Metoda ta ma jednak wiele wad. Ruchy zwykle muszą być dokończone przez specjalistów krok po kroku, a następnie trzeba sztucznie dodać nowe ubrania. Ten żmudny proces można znacznie usprawnić dzięki nowej metodzie Markerless Performance Capture, która działa bez żadnych markerów. Zamiast tego zestaw ośmiu kamer rejestruje ruchy w pełni ubranego aktora z częstotliwością 24 klatek na sekundę. Następnie wyspecjalizowane algorytmy rekonstruują zmieniającą się w czasie geometrię i uzupełniają trójwymiarowy model aktora.
Nowa metoda pozwala na znacznie bardziej naturalną i zrelaksowaną grę, ponieważ aktorzy mogą być ubrani w oryginalne kostiumy. Technologia bezmarkerowa znacznie ogranicza koszty przechwytywania ruchu w czasie rzeczywistym i może również pozwolić na wykorzystanie animowanej grafiki 3D w produkcjach niskobudżetowych.