Darmowe gry online to przede wszystkim niesamowity hit w Stanach Zjednoczonych, ale i coraz więcej graczy przybywa w Unii Europejskiej. A osoby, które zaczynają się wciągać w świat gier, coraz chętniej wydają pieniądze na płatne dodatki i gry, które już trzeba płacić. Pojawiają się też nowe grupy klientów – coraz więcej grają ludzie starsi i kobiety.
Firma badawcza Interpret odkryła, że 21 procent Amerykanów (46,1 miliona osób) gra w darmowe gry, z czego 11 milionów tylko w darmowe. Ich średnia wieku to 38,8 lat (tzw. “hardkorowi” gracze, czyli tacy, co kupują sprzęt tylko do grania, mają średnio 30,9 lat). 12 procent z wielbicieli darmowych gier chce kupić konsolę (zazwyczaj Wii). Niesamowitą popularnością cieszą się też usługi Xbox LIVE i PlayStation Network, które oferują zarówno darmowe, jak i płatne treści.
Czytaj też: Gry wideo: cyfrowa dystrybucja wypiera sklepy, rynek gier używanych kwitnie