Układ wytworzono w 22-nanometrowym procesie technologicznym, przy zastosowaniu architektury Many Integrated Core (MIC), opartej na x86. Umożliwia ona współpracę wielu niewielkim procesorom, umieszczonym na jednym krzemie, nad wieloma, równoległymi zadaniami. Według Intela, w przyszłości technologia ta pozwoli na umieszczenie na jednym chipie więcej niż 50 rdzeni.
Konstrukcja nie została jeszcze oficjalnie zaprezentowana, ale ma bazować na technologiach zaczerpniętych z prezentowanego wcześniej 48-rdzeniowego procesora do przetwarzania w chmurze, oraz porzuconego już projektu graficznego Larrabee.
Chociaż kalifornijski gigant mikroprocesorów nie podał jeszcze daty premiery nowego procesora, ale już rozpoczął proces dostarczania programistom wczesnych zestawów narzędzi, a szerszy dostęp do nich zapewni w drugiej połowie 2010 roku.
Architektura procesorów Knights Corner nie jest przypisana do konkretnej platformy i może być wykorzystana na platformach, zoptymalizowanych pod wielordzeniowe układy, jak na przykład Mac OS X Snow Leopard.
API w systemie Apple’a, Grand Central Dispatch, jest zaprojektowane w ten sposób, aby aplikacje mogły wykorzystać tak dużo rdzeni, jak tylko potrzebują, w odróżnieniu chociażby od platformy Windows.