Prawie każdy internauta ogląda filmy na YouTube’ie

Według raportu firmy statystycznej Comscore, w maju 2010 roku wszystkie serwisy należące do Google’a przesłały strumieniowo 14,6 miliarda klipów wideo, z czego zdecydowana większość należała do serwisu YouTube. W maju, najpopularniejszy serwis wideo odwiedziło przeszło 145 milionów unikalnych użytkowników, którzy obejrzeli średnio 101,2 filmiku, co daje średnio 3 filmiki dziennie. Co prawda Google kontroluje “zaledwie” 43,1 procent rynku serwisów przesyłających strumieniowo materiały wideo, ale należy wziąć pod uwagę fakt, że w Internecie powstają setki podobnych serwisów, których udział w rynku jest minimalny, ale razem wzięte prześcigają YouTube’a.
Limit 15 minut niektórych nieobowiązuje - sprawdź, czy jesteś wybrańcem
Limit 15 minut niektórych nieobowiązuje - sprawdź, czy jesteś wybrańcem

Drugi w rankingu najpopularniejszych serwisów wideo – Hulu – może pochwalić się udziałem na poziomie zaledwie 3,5 procent. Microsoft kontroluje 1,9 procent tego rynku, podczas gdy każdy z tych serwisów: Vevo, Viacom, Yahoo, CBS Interactive, Turner oraz Fox Interactive, oscyluje w okolicach 1 procenta udziału w rynku.

Z raportu wynika także, że ponad 90 procent wszystkich internautów regularnie ogląda materiały wideo w Internecie.