Szklany apartament LG stanął w samym centrum stolicy, a przebywający w nim bohater będzie komunikować się ze światem zewnętrznym tylko i wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego LG Swift (GT540) przez portal społecznościowy Facebook (profil Patryk ‘onLife’ Tomżyński) oraz Fan Page onLife.
Bohater akcji będzie miał 7 dni na zbudowanie wokół siebie siatki kontaktów i społeczności, która pomoże mu wydostać się ze szklanego apartamentu w trakcie toczącej się gry o jego uwolnienie.
W trakcie akcji główny bohater ma szansę stać się “duszą towarzystwa”, gdyż tylko możliwość nawiązywania kontaktów, siatka znajomych i relacje, jakie zbuduje podczas czasu spędzonego w “Kubiku LG” pozwolą mu wrócić do świata realnego.
LG stworzyło onLife, ponieważ pragnie sprawdzić na ile każdy z nas znajdując się nawet na bezludnej wyspie – czego symbolem jest szklany Kubik, może prowadzić życie towarzyskie tylko przy pomocy telefonu LG z dostępem do portali społecznościowych?
Na ile każdy z nas może aktywnie uczestniczyć w wydarzeniach, w których biorą udział nasi znajomi, nawet, jeśli fizycznie przebywamy w innym miejscu oraz czy w mobilnej przestrzeni interaktywnej będąc w jednym miejscu można mieć cały świat w zasięgu ręki? Oto jest pytanie na które pomoże odpowiedzieć eksperyment LG.
– Portale społecznościowe pozwoliły na przestrzeni kilku ostatnich lat zbudować swoim społecznościom zupełnie nową rzeczywistość. Chcemy dowiedzieć się, jak bardzo wirtualna rzeczywistość przenika się dzisiaj z tą prawdziwą – mówi Ireneusz Smaga, Wiceprezes ds. Marketingu i Sprzedaży w LG Electronics Polska. – Wiemy, że granica jest bardzo płynna, a nasz eksperyment ma sprawdzić jak daleko jesteśmy już w ewolucji komunikacji z naszymi przyjaciółmi. Czy nadal potrzebujemy komputerów? Może okazać się, że jeden z telefonów LG w zupełności wystarczy! – dodaje.
Osoba uczestniczącą w eksperymencie przebywa w onLife – odpowiedniku wirtualnej rzeczywistości, która istnieje naprawdę. Tylko możliwość nawiązywania kontaktów, siatka jej znajomych i relacje, jakie zbuduje podczas czasu spędzonego w szklanym Kubiku LG pozwolą jej wrócić do świata realnego. Wszyscy obserwatorzy będą mogli na żywo sprawdzać, czy to co dzieje się np. na Facebooku jest w stanie zmieniać realną sytuację uczestnika akcji w onLife.
Podczas trwania eksperymentu, główny bohater przy pomocy telefonu LG Swift przeprowadzi szereg gier oraz inicjatyw, dzięki którym zaktywizuje społeczność internetową zgromadzoną wokół siebie zarówno w realu jak i w sieci.
Równocześnie na specjalnie dedykowanym Fan Page “on Life” w portalu Facebook.pl będzie przeprowadzona gra ARG (Gra Rzeczywistości Alternatywnej), w której jedną z zasad będzie odnalezienie specjalnych kodów ukrytych w różnych częściach Warszawy. W ten sposób współpraca internautów połączona z działaniem w świecie rzeczywistym stanie się jedynym kluczem do wydostania Patryka z Kubika LG.
– Jesteśmy świadkami zmian społecznych, jakie zachodzą dzięki coraz większemu udziałowi nowych technologii w naszym życiu codziennym. Wpływają one na rzeczywistość społeczną i zmuszają do zmiany myślenia i działania. W XXI wieku bycie samemu np. na bezludnej wyspie, czego symbolem jest Kubik LG, wcale nie oznacza samotności. Takie podejście do technologii jest wynikiem szerszych zmian społecznych, które chcę dokładnie obserwować i zbadać – mówi Tomasz Sobierajski – socjolog, który zdecydował się czuwać nad eksperymentem.