Konkurs jest ćwiczeniem odbywającym się w ramach zajęć na uczelni, umożliwiającym studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy internetowej. Zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 dolarów z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords. Ich zadaniem było nawiązanie współpracy z lokalną firmą i opracowanie dla niej skutecznej kampanii marketingowej w internecie. Konieczne było przygotowanie strategii, przeprowadzenie kampanii, przeanalizowanie wyników i przedstawienie firmie rekomendacji działań w przyszłości.
Zespoły miały trzy tygodnie na wdrożenie strategii, która mogła być projektowana od 3 stycznia 2010, a następnie przesłanie raportu o kampanii do międzynarodowego jury składającego się z autorytetów akademickich z renomowanych uczelni na świecie. Specjalny algorytm stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także wartości konwersji i aktywności na stronie.
Zgłoszenia 15 najlepszych zespołów, wśród nich dwie polskie drużyny – z warszawskiej uczelni SGH i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, poddano ostatecznej ocenie jury. Zwycięski zespół z SGH, w skład którego wchodzą Barbara Feliszek, Aleksandra Puchta, Antoni Rościszewski, Piotr Miąskiewicz, Marek Pyra, pracował nad kampanią szkoły tańca Riviera.
Konkurs Online Marketing Challenge jest obecnie jednym z największych na świecie konkursów uniwersyteckich – w rywalizacji udział wzięło 3000 zespołów z 65 krajów. 12 miesięcy temu, w drugiej edycji, 2187 zespołów reprezentowało 57 państw. Światowym zwycięzcą tegorocznej edycji jest zespół z Uniwersytetu Zachodniej Australii.