Rzeczywistość rozszerzona uzupełnia świat rzeczywisty o dodatkowe warstwy informacji. Rozwiązania tego typu spełniają swoje zadanie w smartfonach – użytkownicy mogą np. skierować kamerę urządzenia na szyld restauracji, aby przywołać jej recenzję. Istnieje już kilka gier opartych o rozszerzona rzeczywistość, wykorzystujących smartfony i odbiorniki GPS.
Bardziej zaawansowane wersje tego rozwiązania umożliwiają stworzenie interaktywnych ekranów z danymi, podobnych do tych używanych przez Toma Cruise’a w filmie “Raport Mniejszości”. Niezależnie od zastosowania, technologia rozszerzonej rzeczywistości wymaga użycia procesorów graficznych, które obsługują funkcje przetwarzania oraz wyświetlania obrazu.
Klienci kupujący klocki Lego często chcieliby zobaczyć, jak wygląda gotowy produkt. Niestety, złożenie zestawu może trwać nawet kilka godzin. Przedstawienie potencjalnym klientom (np. dzieciom) wirtualnego obrazu gotowego zestawu może zwiększyć ich zainteresowanie zabawką, a co za tym idzie, podnieść sprzedaż tych zabawek. Aby ułatwić klientom wyobrażenie produktu przed jego zakupem, firma metaio stworzyła kioski Lego Digital Box.
Klienci robiący zakupy w sklepach Lego mogą podejść do kiosku z interesującym ich produktem i przytrzymać go przed ekranem urządzenia. Urządzenie zareaguje natychmiast, wyświetlając trójwymiarową, generowaną w czasie rzeczywistym animację złożonego zestawu, pełną najmniejszych szczegółów.
Kiosk został stworzony w oparciu o kamerki internetowe oraz algorytmy rozszerzonej rzeczywistości stworzone przez firmę metaio. Pierwsze testy spotkały się z tak bardzo pozytywnym odzewem, że firma Lego rozpoczęła wdrażanie nowych urządzeń do wszystkich sklepów firmowych na całym świecie.
Wyświetlacze rozszerzonej rzeczywistości firmy metaio zostały oparte na procesorach graficznych Nvidia GeForce GTX 285. Modele klocków Lego składają się z milionów trójkątów, a kioski generują je w czasie rzeczywistym – w trzech wymiarach i wysokiej rozdzielczości.
Aby osiągnąć wydajność niezbędną do stworzenia takiego efektu, firma metaio wykorzystała architekturę CUDA, na której oparła autorskie, wymagające obliczeniowo algorytmy przetwarzania obrazu.