Royal Pingdom chciał odpowiedzieć na te pytania i… zawiódł. Jak się okazało, zmiennych jest po prostu zbyt wiele. Ale to również o czymś świadczy i dowodzi czegoś ważnego: platformy iOS i Android, mimo iż służą do tego samego, różnią się w każdym detalu. Nawet model biznesowy, mimo iż z pozoru jest taki sam, jest tworzony w zupełnie inny, nieporównywalny sposób. A żeby dalej nie mącić, i podać choć jeden “twardy fakt”, zerknijcie do galerii, gdzie znajdziecie wizualizację stosunku darmowych i płatnych aplikacji na App Store i Markecie.
Android Market nieporównywalnie odmienny od App Store
Według badań Pingdoma, tylko 30 procent aplikacji na App Store jest dostępnych za darmo. Dla porównania, na konkurencyjnym Android Market jest ich 65 procent. Czy to oznacza, że programiści piszący dla Google’a są w większym stopniu entuzjastami? Skąd się bierze tak znacząca różnica? Może to kwestia różnych polityk Apple’a i Google’a w związku z przyjmowaniem aplikacji do sklepów? A może brak płatnego Marketu w wielu krajach (w tym Polsce)? Piractwo?30.08.2010|Przeczytasz w 1 minutę