Reklamodawcy skarżą się, że tworzenie reklamy w systemie trwa od ośmiu do dziesięciu tygodni, z czego dwa z nich to czas dla Apple’a na jej zbudowanie. Nie trzeba dodawać, że takie praktyki nie są znane z żadnej innej dużej firmy reklamowej. Co więcej, Apple nie ujawnia jakiej grupie użytkowników będzie ową reklamę serwował, przez co trudniej się ją projektuje. Konkurencja pozwala na targetowanie określonej grupy użytkowników. Apple broni się przed tymi zarzutami, tłumacząc, że dzięki długim przygotowaniom reklamy są wyższej jakości.
Z iAd bardzo zadowolony jest Nissan. Firma jest zdania, że w jej kontekście, jak dotąd, mechanizm Apple’a daje wyjątkowo dobre rezultaty, niejednokrotnie mając pięciokrotnie większą skuteczność, niż konkurencja. Reklama Nissana Leafa w iAd pozwala na zmianę koloru wyświetlanego samochodu poprzez potrząśnięcie iPhone’em.