Pierwszą znaczącą różnicą ma być sama nazwa. Nazwa nowej gry ma brzmieć po prostu “Dungeons & Dragons: Neverwinter” i ma być rozgrywką przede wszystkim sieciową. Będzie możliwość przejścia gry w pojedynkę, jednak to kooperacja z innymi graczami ma dostarczaj najwięcej przyjemności.
Gracz ma mieć możliwość pełnej swobody w określeniu cech fizycznych swojego bohatera, a także stanie przed wyborem jednej z 5 klas podstawowych. Dodatkowo narzędzie o nazwie “Forge”(nazwa robocza projektu) ma zezwalać na tworzenie nowych przygód, poziomów broni i co najważniejsze ma być bardzo przyjazne użytkownikowi.
Jeśli chodzi o fabułę to gracze mają odwiedzić Neverwinter sto lat po tzw. “Spellplague”, kiedy to z miasta zostały już zgliszcza. Wątki fabularne mają być wzięte z książki jednego z najbardziej znanych pisarzy fantasy – R. A. Salvatore’a – “Gauntlgrym”(premiera 5 października tego roku), natomiast mechanika gry i zasady mają być zgodne z czwartą edycją oficjalnych zasad D&D.
Gra pojawi się w IV kwartale 2011 r.