Xbox LIVE będzie dostępny wyłącznie dla smartfonów z systemem operacyjnym Windows Phone 7 lub nowszym. W momencie premiery dostępnych będzie ponad 50 gier gotowych do zakupu. Będą to zarówno typowo komórkowe produkcje, jak Bejeweled, jak i też bardziej złożone gry arkadowe marki Halo, Guitar Hero czy Crackdown.
Interfejs komórkowego Xbox LIVE wyda się bardzo znajomy posiadaczom konsoli Microsoftu. Po jej otwarciu wita nas nasz awatar (czyli wizualizacja naszego xboksowego alter-ego), ostatnie zdobyte Osiągnięcie (czyli wykonanie dodatkowego, punktowanego zadania w danej grze, na przykład zdobycie 25 linii w Tetrisie w minutę), ostatnio pobrane gry i ewentualne zaproszenia do znajomości. Awatar reaguje na nasze działania podobnie jak na Xboksie 360, na przykład kręci mu się w głowie jak za mocno potrząśniemy komórką. Oczywiście jest on w pełni zsynchronizowany ze swoją konsolową wersją, czyli jeżeli kupimy mu na komórce nową koszulkę, to i konsola odpowiednio zareaguje.
Zaraz, zaraz, Osiągnięcie? A i owszem, drodzy “statsiarze”, gry na komórkę będą miały swoje Osiągnięcia. Gry komórkowe będą posiadać zbliżoną ich ilość do gier dostępnych w sklepie Xbox LIVE Arcade (około 200 punktów). Co ważne, Osiągnięcia się sumują. Przykładowo, jeżeli na Xboksie 360 masz 2 000 punktów za Osiągnięcia, a na Windows Phone 7 będzie ich 500, to i konsola, i komórka powiedzą ci, że masz ich 2 500.
Gry na mobilne Xbox LIVE będą podzielona zarówno na wersje darmowe, jak i płatne. Dodatkowo, każda płatna gra będzie miała swój darmowy, demonstracyjny odpowiednik. Ceny na razie nie są znane, ale należy się spodziewać, że będzie podobnie, jak na Xbox LIVE Arcade.
Poniżej zamieściliśmy klipy wideo, jakie udało się nagrać redakcjom z Engadgeta i Gizmodo, byście samo mogli się przekonać, jak to wszystko wygląda w praktyce: