W smartfonie, działającym w oparciu o nową wersję platformy bada (v1.2), zastosowano wygodne narzędzie Social Hub. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik zyskuje osobistego asystenta pozwalającego na zarządzanie kontaktami, e-mailami, smsami, wiadomościami z komunikatorów oraz serwisów społecznościowych w jednej zintegrowanej książce kontaktów.
Wave II zapewnia również dostęp do zasobów sklepu z aplikacjami Samsung Apps oraz usług w rodzaju QuickType t9 Trace, które gwarantują szybsze i prostsze wpisywanie tekstu niż w standardowych sms-ach. Zamiast wciskać poszczególne klawisze wystarczy jedynie przesunąć palec nad literami danego słowa, a urządzenie samo podpowie konkretny wyraz.
Telefon zamknięty w aluminiowej obudowie o grubości 11,8 mm, posiada ponadto procesor Hummingbird Cortex A8 z taktowaniem 1 GHz, łączność 3G, WiFi 802.11n ze wsparciem dla DLNA i funkcją routera (do 3 urządzeń), Bluetooth 3.0, port USB, wbudowany odbiornik GPS z funkcją Assisted-GPS, klienta poczty Exchange ActiveSync oraz przeglądarkę internetową z obsługą Flasha.
Ponadto znajdziemy tu 5-megapikselowy aparat z autofokusem, lampą Power LED, funkcją geotagowania zdjęć i funkcją kręcenia filmów w rozdzielczości 1280 x 720 pikseli z prędkością 30 fps-ów, a także radio FM, 3,5-milimetrowe wyjście słuchawkowe oraz wbudowaną pamięć 2, 8 lub 16 GB, którą można rozszerzyć za pomocą kart pamięci microSD (do 32GB).
Samsung Wave II już od listopada 2010 roku będzie można kupić we Francji. Urządzenie będzie sukcesywnie pojawiać się także w innych krajach europejskich oraz na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Indiach i Chinach.
Cena urządzenia ma wynieść 429 euro, czyli znacznie, znacznie więcej niż aktualnie kosztuje Wave.