Premiera Windows Phone 7 kolejną porażką Microsoftu

W miniony poniedziałek, w dniu rynkowej premiery smartfonów z systemem operacyjnym Windows Phone 7, operatorzy AT&T oraz T-Mobile sprzedali zaledwie 40 tysięcy urządzeń, opartych na nowych okienkach. W porównaniu z konkurentami, premiera dla Microsoftu wygląda wręcz tragicznie. Google bowiem dziennie sprzedaje 200 tysięcy telefonów z Androidem na pokładzie, natomiast Apple – aż 260 tysięcy iPhone’ów. Oczywiście, Microsoft mógłby pochwalić się znacznie lepszym wynikiem sprzedaży, gdyby pod uwagę wziąć 89 tysięcy smartfonów, jakie trafiły w ręce wszystkich pracowników giganta z Redmond.
Yahoo! w sporze z Microsoftem, HTC po cichu liczy, że nie zostanie w to wciągnięte
Yahoo! w sporze z Microsoftem, HTC po cichu liczy, że nie zostanie w to wciągnięte

Z pewnością Microsoft nie jest zadowolony z premiery Windows Phone 7, zważywszy na fakt zainwestowania w kampanię reklamową aż 100 milionów dolarów. Wygląda to na kolejną, spektakularną porażkę giganta z Redmond, po zupełnie nietrafionych telefonach Kin.

Ciekawe jest również to, że tuż po premierze podano informację o wyprzedaniu pierwszej dostawy smartfonów z WP7. Jak się okazało, nie było to spowodowane ogromnym zapotrzebowaniem klientów, a raczej brakami magazynowymi. Być może to jest powód kolejnej tak słabej premiery Microsoftu.