Google odzyskuje tron mobilnego Internetu, jak wynika z raportu Opera Software

W 2009 r. królem zestawienia był Facebook. W mijającym roku ulubioną stroną ponad 80 milionów użytkowników Opery Mini na świecie zostało znowu Google, które zepchnęło Facebooka na 2. miejsce.
Google odzyskuje tron mobilnego Internetu, jak wynika z raportu Opera Software

Kolejną lśniącą na mobilnym firmamencie gwiazdą jest Twitter. Reprezentujący starszą generację portali społecznościowych Friendster traci popularność w skali globalnej. Twitter awansuje aż o 8 pozycje (13. miejsce w najnowszym rankingu). W związku z coraz większą popularnością Opery Mini w Brazylii duży wzrost notuje także Orkut.

– Jesteśmy przekonani, że dzięki dostępowi do informacji ludzie zyskują lepszą wiedzę, kontakty i stają się silniejsi – powiedział Jon von Tetzchner, współzałożyciel Opery. – Rozwój mobilnego przeglądania oznacza wyjście Internetu poza tradycyjne ramy. Jeśli pierwsza część historii sieci obracała się wokół rozwoju wydajności i treści, druga część krąży z pewnością wokół kwestii dostępu. W Operze jesteśmy przekonani, że dostęp do Internetu jest uniwersalnym prawem.

10 najpopularniejszych na świecie stron w listopadzie 2010 r.:

  1. Google.com (+ 1)
  2. Facebook.com (- 1)
  3. Vkontakte.ru
  4. Youtube.com (+ 4)
  5. Odnoklassniki.ru (- 1)
  6. Yandex.ru (+ 1)
  7. Yahoo.com (+2)
  8. My.opera.com (-2)
  9. Mail.ru (- 4)
  10. Getjar.com (+3)

Technologie mobilne rozwijają się bardzo szybko, dlatego użytkownicy często zmieniają telefony. W porównaniu z zeszłym rokiem lista najpopularniejszych urządzeń użytkowników mobilnej Sieci zmieniła się znacząco. Blisko połowa telefonów z tegorocznej listy nie znalazła się tam w zeszłym roku. Stabilny wyjątek stanowią telefony Nokii, które dominują w pierwszej dziesiątce.

Najpopularniejsze urządzenia w listopadzie 2010 r.:

  1. Nokia 5130 XpressMusic (+ 1)
  2. Nokia 2700c (+5)
  3. Nokia 6300 (-2)
  4. Nokia 2690 (nowość)
  5. Apple iPhone (nowość)
  6. Nokia 2330c (+13)
  7. Nokia 2730c (nowość)
  8. Nokia N70 (-4)
  9. Nokia C3 (nowość)
  10. Nokia 5310 XpressMusic (- 5)

Trendy w Polsce

Liczba odsłon zwiększyła się w porównaniu z listopadem zeszłego roku o 97,5%. Oznacza to, że na każdego polskiego użytkownika przypadło w ciągu miesiąca 289 odsłon. Liczba użytkowników wzrosła w skali rocznej o 16%. Na każdego użytkownika przypadło średnio 9 megabajtów danych. Polacy wygenerowali dla operatorów o 74,1% więcej przesyłu danych niż w listopadzie zeszłego roku.

Najpopularniejsze strony polskiej Sieci mobilnej:

  1. google.com
  2. nk.pl
  3. onet.pl
  4. wikipedia.org (+1)
  5. wp.pl (-1)
  6. youtube.com
  7. allegro.pl
  8. facebook.com (powrót na listę)
  9. sciaga.pl (-1)
  10. my.opera.com (-1)

Najpopularniejsze urządzenia w Polsce:

  1. Nokia 5130 XpressMusic
  2. Nokia 6300
  3. Sony Ericsson K800i
  4. Nokia 2700c
  5. Apple iPhone
  6. Nokia X3
  7. Sony Ericsson K550i
  8. Nokia 5310 XpressMusic
  9. Nokia 6500s
  10. Samsung GT-S5620

Opera Mini zanotowała wzrosty we wszystkich trzech kategoriach: ilości użytkowników, odsłon stron i transferze danych. 80 milionów ludzi korzystających z Opery Mini w listopadzie zobaczyło 44,6 miliardów stron, co przełożyło się na 6,3 petabajtów danych skompresowanych dla użytkowników Opery Mini. Nigeria wyprzedziła USA pod względem ilości użytkowników. Wielka Brytania, Białoruś, Filipiny, Polska, Bangladesz i Niemcy awansowały w rankingu krajów o największej ilości użytkowników Opery Mini. Na liście pojawiła się też Turcja, które zepchnęła z zestawienia Malezję.