“Od grudnia 2010 kiedy to do sprzedaży w Japonii trafiły pierwsze telewizory 3D nie wymagające okularów (przekątne 12 i 20″) Toshiba udowadnia, że jest gotowa do masowej produkcji i sprzedaży telewizorów 3D nowej generacji”, mówi Sascha Lange, kierownik marketingu produktów wideo Toshiba Europe. “Teraz przyszedł czas na kolejny krok. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie w 2011 roku w Europie telewizorów 3D nie wymagających okularów, które odpowiedzą na potrzeby klientów z Europy, co oznacza, że będą wyposażone w ekrany o przekątnych 40″ (102 cm) i większe”. W kolejnych miesiącach Toshiba sprawdzi potrzeby europejskich konsumentów i wtedy zostanie podjęta decyzja jakie przekątne ekranu są przez widzów najbardziej pożądane. “Konkretne wielkości przekątnych ekranu i szczegóły dotyczące specyfikacji technicznych europejskich modeli telewizorów 3D nie wymagających okularów nie zostały jeszcze zatwierdzone”, dodaje Sascha Lange.
Zaprezentowane na targach CES w Las Vegas prototypy telewizorów 3D nie wymagających okularów dysponują ekranami o przekątnych 56″ (142 cm) i 65″ (165 cm). Wyposażono je w panel LCD podświetlany diodami LED o rozdzielczości 4 096 x 2 160 pikseli (4k2k). Technologia Toshiby wykorzystuje zintegrowany system wizyjny, który jednocześnie wysyła na ekran LCD kilka obrazów o różnej paralaksie kontrolując i optymalizując emisję światła i kierunek prezentacji obrazów tak aby były widoczne pod szerokim kątem. Widz, nawet poruszając głową podczas oglądania telewizji nie zauważy spadku jakości obrazu 3D.