Smartfony są zwykle wyposażone w czterocalowe (lub większe) wyświetlacze, jednordzeniowe procesory o częstotliwości taktowania zegara 1 GHz, aparaty o rozdzielczości 5 megapikseli lub większej, a także w wiele mikrofonów. Taka konfiguracja zapewnia dostatecznie dobrą obsługę filmów i gier. Nowe supertelefony zostały oparte na potężnych, wielordzeniowych procesorach centralnych i szybkich procesorach graficznych, a dodatkowo cechują się wyjątkowo niskim poborem mocy, zapewniając niesamowite wrażenia obsługi filmów i gier.
“Prawdziwe supertelefony wymagają zastosowania superukładów,” twierdzi Ben Barjarin, Przewodniczący firmy Creative Strategies Inc. “Nowe supertelefony prezentowane na targach CES staną się niezbędnymi urządzeniami mobilnymi już w tym roku. W porównaniu do innych produktów na rynku, układ Tegra zapewnia najlepsze możliwości obliczeniowe dla tego typu urządzeń.”
Płynna obsługa, wielozadaniowość i sprzętowa akceleracja oprogramowania Adobe Flash Player to tylko początek procesu ujednolicania smartfonu z konsolą do gier i urządzeniem multimedialnym. Nowo powstałe urządzenia mobilne będą w stanie obsługiwać gry o jakości bliskiej tytułom konsolowym, a także umożliwiać zabawę w trybach rozgrywki dla wielu graczy oraz rozgrywki wieloplatformowej. Oprócz tego zapewniają wysoką elastyczność przy wykonywaniu wielu zadań jednocześnie.
Jednym z pierwszych urządzeń nowej fali supertelefonów jest LG Optimus 2X, który został oparty na układzie Tegra 2.