- Będzie tworzyć oryginalne, autorskie materiały wideo.
- Będzie miał prawa autorskie do warstwy wizualnej i dźwiękowej zamieszczanych klipów.
- Będzie regularnie zamieszczał materiały wideo oglądane przez tysiące użytkowników YouTube.
Po przyjęciu do programu, partnerzy będą mogli decydować, przy których z zamieszczonych przez nich materiałów wideo będą pokazywane reklamy. Część przychodów z reklam trafi do partnera.
Polska jest kolejnym krajem, w którym został wprowadzony Program Partnerski YouTube. W innych państwach z możliwości programu korzysta wielu użytkowników, np. amerykański piosenkarz Tayzonday, brytyjska ekspertka od makijażu Panacea81, czy włoski komik Pazzaluda.
W Polsce profesjonalnymi partnerami YouTube są m.in. Gazeta.pl, TVP, Ipla, PAP, WP i wytwórnia muzyczna Prosto. Dzięki Programowi Partnerskiemu YouTube teraz każdy użytkownik YouTube będzie miał szansę na otrzymywanie wynagrodzenia za swoje materiały wideo.
Strona Programu Partnerskiego YouTube jest dostępna pod tym adresem.