W 1992 roku firma zaczęła tworzyć grę, która odmieniła losy elektronicznej rozrywki na długo. Był to Wolfenstein 3D. Gra pochłonęła tyle pracy i czasu, że id Software po cichu przekazało zakontraktowaną przez Softdisk ScubaVenture: The Search For Pirate’s Treasure studiu 3D Realms, które wsławiło się później genialnym Duke Nukem.
Reszta stała się historią (którą wkrótce szerzej opiszemy!). Wolfenstein 3D, który powstawał 6 miesięcy, okazał się strzałem w dziesiątkę. Doom (pisany przez rok) raz na zawsze wyznaczył trend znany dziś jako First Person Shooter. Quake z kolei był pisany przez 18 miesięcy i właściwie od tej pory nikt nie wymyślił nic nowego (aczkolwiek Bulletstorm może to wreszcie zmienić). id Software jednak nie próżnuje. Zapowiadany na drugą połowę bieżącego roku RAGE wygląda cudownie i zapowiada się obiecująco.
id Software to nasza młodość. I z okazji 20. urodzin życzymy im, by ich gry dalej były tak samo istotne dla was, młodsi Czytelnicy, jak były dla nas.