HTC inwestuje w OnLive, gry wideo oparte na chmurze

Dla przypomnienia: OnLive to nowatorska usługa pozwalająca strumieniować gry. Innymi słowy, gra umieszczona w chmurze strumieniuje oprawę audiowizualną do naszego komputera lub konsoli i nasłuchuje naszych reakcji (klikanie myszą, korzystanie z klawiatury, i tak dalej). Minus takiego rozwiązania jest oczywisty: ewentualne lagi w grze w związku z niedoskonałością łącz internetowych. Plusem za to jest prezentowanie oprawy audiowizualnej w najwyższej możliwej jakości niezależnie od posiadanego sprzętu. Tak, oznacza to, że możesz mieć Crysisa na swoim tanim netbooku, pod warunkiem, że ów netbook płynnie odtwarza filmy HD z Internetu.
HTC inwestuje w OnLive, gry wideo oparte na chmurze

HTC najwyraźniej jest bardzo zainteresowane ową techniką, bo zainwestowało w OnLive aż 40 milionów dolarów. Umowa ta ma “wzmocnić możliwości rozrywkowe firmy i pomóc HTC zaspokoić popyt związany z grami na smartfonach”. Równolegle, HTC zainwestowało w Saffron Digital, czyli firmę, zajmującą się zabezpieczeniami DRM stosowanymi do strumieniowanych multimediów.

Czyżby nadciągała nowa, rozrywkowa era dla HTC Sense?