Steam pozwala teraz na wykonywanie zrzutów ekranu z gier bez konieczności używania zewnętrznej aplikacji. Zrzuty są następnie wysyłane do naszej “chmury”, powiązanej z kontem steamowym (można ustawić, by wysłały się dopiero po zakończeniu grania, by nie powodować “lagów” podczas zabawy). Zrzuty ekranu można układać w galerie widoczne dla innych użytkowników Steama, można je też umieszczać na znanych portalach, takich jak Facebook czy Twitter. Valve dało dużo miejsca na serwerze na screeny, bowiem aż gigabajt.
Kolejną istotną zmianą jest nowy moduł komunikacji głosowej. Jakość została zwiększona z 11 do 16 kHz w przypadku rejestrowania dźwięku i z 8 do 16 kHz w przypadku jego emisji. Dodatkowo, podrasowano nieco interfejs klienta. Zaproszenia do wspólnej zabawy mają teraz swój własny panel a pobierane pliki są dokładniej opisane.
Odważnych testerów zachęcamy do dzielenia się wrażeniami. Przypominamy jednak, że nie jest to końcowy produkt, a wersja beta.