Case study: Większe grono klientów Axel Computer

Case study: Większe grono klientów Axel Computer

Axel Computer Sp. z o.o. to działające ponad dwadzieścia lat gdańskie przedsiębiorstwo zajmujące się kompleksową obsługą teleinformatyczną firm oraz instytucji. Spółka koncentruje się na wszechstronnej obsłudze rynku SMB oraz sektorze publicznym. Firma rozpoczynała swoją działalność od hurtowej i detalicznej sprzedaży podzespołów oraz akcesoriów komputerowych. Dzięki zdobytemu doświadczeniu oraz umiejętnością starannie dobranego zespołu specjalistów, firma stopniowo rozwijała spektrum oferowanych przez siebie usług.

Przedsiębiorstwo jest obecnie jednym z liderów rynku komputerowego na Pomorzu. Dążąc do nieustannego rozwoju oraz powiększenia grona odbiorców, firma poszukiwała nowatorskiego oraz bezpiecznego rozwiązania umożliwiającego poszerzenie portfolio oferowanych usług. Dlatego spółka postanowiła o wdrożeniu rozwiązań z rodziny Microsoft System Center.

Sytuacja

Axel Computer Sp. z o.o poszukiwało rozwiązania umożliwiającego poszerzenie oferowanych przez spółkę usług oraz usprawniającego administrowanie infrastrukturą informatyczną firmy. Zakładana funkcjonalność oprogramowania miała również umożliwić wirtualizację rozwiązań wdrażanych u klientów firmy.

Rozwiązanie

W Firma Axel Computer sp. z o.o. postanowiła o wdrożeniu oprogramowania Microsoft System Center, w tym System Center Operations Manager 2007 R2 oraz System Center Data Protection Manager 2007. Zastosowanie oprogramowania Microsoft wyeliminowało pojawiające się w systemie problemy oraz wpłynęło na wygodę pracy z infrastrukturą informatyczną.

Dzięki zastosowaniu wirtualizatora Hyper–V firma dokonała pełnej wirtualizacji zasobów serwerowych, tworząc podstawy do działania chmury prywatnej. Funkcjonalność zastosowanego oprogramowania ułatwiła zarządzanie fizycznym i wirtualnym środowiskiem oraz pomogła w optymalizacji struktur informatycznych spółki. Duża przejrzystość aplikacji i kontrola zachodzących w środowisku procesów przyczyniła się do usystematyzowania codziennych czynności związanych z administrowaniem poszczególnymi narzędziami oraz automatyzacji kluczowych obszarów działalności IT. Spowodowało to również możliwość redukcji ilości działającego w firmie sprzętu.

Wprowadzenie całego pakietu oprogramowania wykonane zostało przez funkcjonujący w strukturach firmy dział wdrożeń, którego inżynierowie błyskawicznie wcielili nowe rozwiązania. Wdrożenie oprogramowania odbyło się w zaledwie trzy tygodnie.

Korzyści

  • powiększenie portfolio oferowanych usług;
  • pozyskanie nowych klientów firmy;
  • redukcja infrastruktury informatycznej, skalowalność systemu;
  • udostępnianie klientom zasobów odpowiadających ich rzeczywistemu zapotrzebowaniu;
  • wzrost kompleksowości obsługi klientów, efektywności i dostępności oferowanych im zasobów;
  • możliwość przeprowadzania wirtualnych testów nowatorskich rozwiązań

Opinie klienta

Mariusz Rutkowski, Dyrektor ds. Rozwoju Axel Computer Sp. Z o.o.:

“Głównym powodem wdrożenia byłą chęć oferowania naszym obecnym i przyszłym klientom usług na najwyższym poziomie. Ich zadowolenie przekłada się proporcjonalnie na osiągane przez nas korzyści. Naszych klientów chcemy obsługiwać w sposób najbardziej profesjonalny i najbardziej kompleksowy”.

“Bardzo korzystną i odczuwalną dla nas zmianą było obniżenie ilości naszych serwerów. Dzięki wysokowydajnym rozwiązaniom Microsoft liczba serwerów fizycznych zredukowana została z czternastu, do zaledwie sześciu. Scentralizowany system bardzo ułatwił administrowanie całego obszaru naszej działalności.”

Podsumowanie

Klient: Axel Computer Sp. z o.o.

Wykonawca: własny dział IT

Zastosowane technologie:

  • System Center Operations Manager 2007 R2
  • System Center Configuration Manager 2007 R2
  • System Center Data Protection Manager 2007
  • Windows Server 2008 R2