– Porównaliśmy średnie ceny kategorii cieszących się największą popularnością wśród użytkowników Skąpiec.pl. Pod lupę trafiły notebooki, monitory LCD, telefony, odtwarzacze MP3 oraz telefony komórkowe. Prześledziliśmy zmiany cen dla całych kategorii oraz poszczególnych produktów. Najwięcej na wartości jako grupa straciły telefony komórkowe. Średnia różnica ceny pomiędzy styczniem a marcem wynosiła 7,35% – powiedziała Monika Witoń, specjalista ds. PR Skąpiec.pl.
Drugi po telefonach komórkowych spadek cen odnotowały odtwarzacze MP3. W styczniu można było nabyć je w sklepach internatowych średnio o 5% drożej. Na wartości straciły również notebooki. Ich cena spadła prawie o 4,8%. Mniejsze spadki cen odnotowały kategorie aparatów fotograficznych (2,63%) oraz monitory LCD (1,18%).
W kategorii telefonów komórkowych najbardziej spadła cena modelu myPhone A320. Koszt jego zakupu na przestrzeni trzech miesięcy spadł o ponad 35%. W styczniu średnia cena telefonu w sklepach internetowych wynosiła 1096.78 zł, natomiast ostatniego dnia marca model można było nabyć średnio za 700 zł (przy czym najniższa oferta w ofercie e-sklepów dostępnej na Skąpiec.pl wynosiła 568.99 zł).
Pośród notebooków dostępnych w e-sklepach prezentujących swoją ofertę na Skąpiec.pl najbardziej spadła cena modelu Asus K50IP-SX068V. 15,6” notebook w styczniu kosztował średnio 5190 zł. Pod koniec marca dostępny był już za 3123 zł.
Ciesząca się nieustannym zainteresowaniem, pomimo wzrostu popularności komputerów przenośnych, kategoria monitorów LCD również odnotowała w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2011 roku nieznaczny spadek cen. Za monitor LCD pod koniec marca płaciliśmy średnio o 2% mniej niż na początku roku. Produktem, który odnotował największy spadek ceny w tej kategorii był Samsung SyncMaster SM2233RZ. Jego średnia wartość spadła z 1115 zł do niespełna 815 zł.
Raport został przygotowany na podstawie analizy oferty sklepów internetowych prezentujących swoją ofertę w serwisie Skąpiec.pl w okresie od stycznia do marca 2011. W badania, w celu ograniczenia granicy błędu, wzięto pod uwagę jedynie te produkty, które znajdowały się w ofercie co najmniej 5 sklepów internetowych.