Nad Max Payne 3 pracują aż cztery oddziały Rockstar Games: w Vancouver, Nowej Anglii, Toronto i Londynie. Rockstar obiecuje wiele usprawnień w grze. Chociażby to, że otoczenie będzie w pełni zniszczalne, menu wyboru broni znane z Red Dead Redemption, ładowanie bullet-time’a poprzez eliminację wrogów oraz system osłon niczym w Gears of War. Znikną komiksowe przerywniki, zamiast nich pojawią się animowane scenki renderowane na silniku gry. Z kolei jeśli chodzi o grę aktorską, to długość nagrań w sesjach motion-capture liczona jest już ponoć w setkach godzin. Oprócz tego gra będzie wykorzystywała mechanizm Euphoria, co pozwoli postaciom na realistyczną interakcję z otoczeniem.
I, co bardzo, bardzo ważne dla fanów serii: w rolę (głosu) Payne’a raz jeszcze wcieli się James McAffrey.
Na deser udało nam się dowiedzieć, że gra będzie miała tryb wieloosobowy. Nie wiadomo jednak na czym miałby on polegać.
Grę zapowiedziano na maj, w wersji na PlayStation 3, Xbox 360 i Windows. Ale spodziewamy się, że data premiery może zostać (ponownie) przesunięta.