W Polsce mamy 15,8 miliona internautów (o 12,2 miliona więcej, niż w 2001 roku), ale przybywa ich coraz mniej. W porównaniu z ubiegłym rokiem przybyło ich 800 tysięcy, czyli raptem 2 punkty procentowe. Głównym powodem takiego spowolnienia jest, zdaniem IAB Polska, powolny rozwój infrastruktury dostępowej do Sieci oraz najstarsi Polacy, wśród których wielu nie daje się już przekonać do korzystania z Internetu.
W Polsce dostęp do Internetu miało w ubiegłym roku 63 procent gospodarstw domowych. Europejska średnia to 70 procent. Najdynamiczniej w naszym kraju rozwija się e-handel i reklama internetowa (wpływy z reklamy wzrosły w ubiegłym roku o 15 procent do 1,58 miliarda złotych, 74 procent internautów robi zakupy w 10 tysiącach sklepów) a także media strumieniowe u usługi typu VOD. Z danych GUS wynika, że dostęp do Internetu umożliwiającego komfortowe oglądanie materiałów wideo w Internecie ma już w Polsce 90 procent gospodarstw domowych z dostępem do sieci i 57 procent wszystkich.