Co ciekawe, Sony przygotowało kilka prototypów nowej konsoli, testując różne kombinacje sprzętu. Kolejnym ciekawym faktem jest to, że panel dotykowy z tyłu obudowy był jedną z najdroższych części, a Yoshida początkowo uważał go za całkowicie zbędny.
PS Vita – Sony najpierw ustaliło cenę, potem dopasowało sprzęt
Sony bowiem najpierw ustaliło górną granicę ceny, jaką końcowy klient będzie musiał zapłacić za urządzenie, a dopiero potem dostosowywała konkretne komponenty, aby w tej cenie się zmieścić. Trzeba przyznać, że to dość nietuzinkowy sposób wprowadzania nowego sprzętu na rynek – inni producenci raczej najpierw konstruują sprzęt, a potem dopiero wyceniają swoje dzieło. Tymczasem Shuhei Yoshida, szef międzynarodowego oddziału Sony Computer Entertainment, w niedawno udzielonym wywiadzie przyznał, że konsola PS Vita od samego początku miała ustaloną cenę (249 dolarów za model z WiFi), a Sony wybierając komponenty, musiało zmieścić się w tej kwocie.28.06.2011|Przeczytasz w 1 minutę