“Deutsche Post DHL zawsze przekazywała wspomnienia, jednak do tej pory wspomnienia były zapisane w listach i na pocztówkach, teraz coraz częściej zastępowanych przez nowe formy komunikacji cyfrowej — mówi Clemens Beckmann, wiceprezes Deutsche Post Innovation. –
Nasze obecne dokonania stanowią absolutny przełom, zacieramy granicę między światem cyfrowym i światem materialnym”.
Aplikacja jest dostępna w dwóch wersjach: jako darmowy album cyfrowy składający się z wybranych stron książki lub jako wydrukowana 28-stronicowa wersja papierowa w twardej oprawie, która może być przesłana do dowolnego miejsca na świecie. Po wybraniu okresu, którego dotyczyć ma książka, aplikacja Social Memories automatycznie zaczyna tworzyć książkę ze zdjęciami, danymi statystycznymi zaczerpniętymi z profilu użytkownika, aktualizacjami statusu i zdjęć. Zdjęcia mogą być dopasowywane indywidualnie.
Aplikacja działa w pełnej zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych. Przeprowadza analizę danych zawartych w profilu użytkownika zapisując informacje o najbardziej aktywnych znajomych czy najbardziej popularnych wpisach na tablicy. Wyniki są następnie przedstawiane w formie łatwych do odczytania wykresów. Użytkownik może również wybrać jedną z trzech wersji kolorystycznych i różnych wersji językowych książki. Wirtualna półka na książki umożliwia “kartkowanie” książek utworzonych w pamięci osobistej. Dostępne są również vouchery umożliwiające podarowanie książki jako prezentu.
Utworzono już prawie 70 000 wirtualnych książek od czasu uruchomienia, w połowie maja, aplikacji Social Memories. Deutsche Post DHL ma w planach rozszerzenie możliwości aplikacji, aby udostępnić użytkownikom możliwie najbardziej spersonalizowaną wersję aplikacji.