Głównym zarzutem wobec obrońców w grach FIFA jest ich nadmierne zaangażowanie. Zawsze wyjątkowo entuzjastycznie opuszczali swoje miejsce na boisku, wybiegając na spotkanie napastnikom. Działo się to prawie zawsze półautomatycznie, pozostawiając graczowi niewiele do roboty. Ma się to zmienić.
Obrońcy mają być mniej bezmyślni, bardziej ostrożni, starać się utrzymywać ustaloną formację i nie wprowadzać chaosu na liniach obrony. Koniec z bezmyślnym wciskaniem wielu przycisków. Zarówno atak jak i obrona będą musiały być przemyślane, by odnieść sukces. Dynamika gry ma nieco zwolnić, ale to, co się dzieje na ekranie ma bardziej przypominać prawdziwy mecz piłki nożnej i zmusić gracza do myślenia również w momencie, gdy nie ma on piłki,.
Symulacja i realizm jednak nijak mają się do grywalności. Miejmy nadzieję, że tej nie zabraknie.