Lada moment finały!
Tym razem chcemy waszapoznać z kategorią Projektowanie Gier (Game Design) i polskim teamem Cellardoor z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, który zaprezentuje projekt The Book of Elm. Jest to gra edukacyjna, a zarazem interaktywna opowieść, w której gracz steruje postacią Elma naprawiając błędy popełnione przez ludzi. Gra została zbudowana na platformie Silverlight i działa z wykorzystaniem urządzeń multi-touch.
- Projekt: The Book of Elm
- Zespół: Cellardoor
- Miejscowość: Poznań
- Uczelnia: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
- Kategoria konkursowa: Projektowanie Gier (Web)
Gra “The Book of Elm” (“Księga Elma”) to interaktywna opowieść, która pozwala użytkownikom stawić czoła problemom współczesnego świata. Oferuje unikalne doświadczenie interakcji ze światem gry, za pomocą użycia cieni rzucanych przez obiekty umieszczone przed kamerą internetową lub kontrolowane na ekranie. Gracz steruje postacią Elma, który naprawia błędy popełnione przez ludzi. Gra została zbudowana na platformie Silverlighti działa z wykorzystaniem urządzeń multi-touch, dzięki czemu dostarcza użytkownikowi intuicyjnego interfejsu.
Głównym celem projektu jest zachęcenie ludzi do spojrzenia na książki świeżym okiem i zachęcenie tak do czytania, jak i do zabawy oraz nauki. Ponadto gra zachęca też do dbałości o środowisko w naszym codziennym życiu, co jest zgodne z przekazem książki, która była inspiracją dla powstania gry.
Gra jest dedykowana dla dzieci. Uczy je, że każdy może uczestniczyć w ochronie środowiska poprzez codzienne, proste czynności, takie jak oszczędzanie wody i energii elektrycznej. Gra odnosi się do koncepcji 3R: reduce (zmniejszaj zużycie), reuse(używaj powtórnie) i recycle (przetwarzaj).