Za Polaków kciuki należy trzymać podczas prezentacji projektów które odbędą się w sobotę i niedzielę. W sobotę Cellador zaprezentuje The Book of Elm o godzinie 17:15 (11:15 w Nowym Jorku), WCY_Team pokaże COP4CE o godzinie 22:10 (16:10 w Nowym Jorku), a CodeRaiders opowiedzą o LifeCircle+ o 23:50 (17:50 w Nowym Jorku). W niedzielę (10.07) o godzinie 22:00 (16:00 w Nowym Jorku) DemosceneSpirit podzieli się z komisją swoim rozwiązaniem nazwanym Trident .
Dla przypomnienia, polscy finaliści przywieźli ze sobą do Nowego Jorku:
W najważniejszej kategorii konkursowej zespół CodeRaiders z Łodzi prezentuje projekt LifeCircle+ który jest nowoczesnym systemem wspomagającym i promująym krwiodawstwo. Podstawowy cel LifeCircle+ to zapewnienie odpowiedniej liczby jednostek krwi o właściwej grupie, koniecznej podczas zdarzeń losowych (np. wypadków) oraz zredukowanie niedoborów krwi w punktach krwiodawstwa. Temu celowi ma służyć zarówno serwis internetowy http://lifecircle.pl/, aplikacja na smartfony, która umożliwia lokalizowanie i informowanie krwiodawców o zapotrzebowaniu na ich krew, jak i serwis społecznościowy – strona fanów na Facebooku – http://www.facebook.com/LifeCirclePlus.
Polacy będą konkurowali z 66 innymi projektami w kategorii Projektowanie oprogramowania (Software Design). Wśród projektów zespołów z innych państw znalazły się m.in.: interaktywna tablica z Wenezueli, ekologiczne MiGi z Wietnamu, promujące przekazywanie innym niepotrzebnych przedmiotów, Note-Taker z USA, wspomagający proces tworzenia notatek przez osoby z wadami wzroku, brytyjski Project OVE, ułatwiajacy wymianę informacji o dostępności wolontariuszy… i dziesiątki innych wcielonych w życie pomysłów, których cały wykaz znajduje się na stronie http://www.imaginecup.com/competitions/software.
COP4CE
– system i terminal do zadań specjalnych (opracowany przez zespół WCY_TEAM z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie), umożliwiający zdalne przekazywanie materiałów operacyjnych służbom policyjnym i ratowniczym. Urządzenie zostało zaprojektowane w taki sposób, by osoby niepowołane nie mogły odczytać z niego poufnych informacji. Terminal komunikuje się na bieżąco z serwerem przekazując zaktualizowane informacje. Projekt COP4CE walczy o podium w kategorii Projektowanie systemów wbudowanych (Embeded Development). W materiałach prasowych w sekcji inspiracja możemy przeczytać mrożącą krew w żyłach opowieść o kradzieży biżuterii na rynku Starego Miasta w Warszawie. Brrr, pozostaje więc albo nie pokazywać się w turystycznych regionach stolicy, albo wyposażyć służby miejskie w sprzęt, który pozwoliłby im reagować równie szybko jak Strażnik Teksasu, który to swoją drogą wszystko potrafił załatwić z półobrotu.
Trident
to system zaprojektowany przez zespół Demoscene Spirit, złożony z trzech współpracujących ze sobą modułów. Pierwszy – eLevee odpowiada za nadzór wałów powodziowych, wykorzystując do tego celu sondy wilgotności gleby DeltaTPR2, drugi – Trident Parallel Simulations – pozwala symulować i prognozować klęski powodziowe na bazie map wysokości NASA SRTM. Ostatni – PeoplesQuest – to moduł społecznościowy, ułatwiający nawiązywanie kontaktów pomiędzy poszkodowanymi, wolontariuszami i oragnizacjami charytatywnymi.
Pomysł zespołu DemosceneSpirit z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na promocję swojego projektu w kategorii People’s Choice przebija na razie pozostałych uczestników Imagine Cup. Wyobraźcie sobie, że Marek Banaszak rozętał takie oto zamieszanie – jeśli zespół wygra w kategorii nagrody publiczności, całą wygraną kwotę, czyli 10 000 dolarów – Demoscene Spirit przekaże na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Info o tym pomyśle na samopromocję połączoną z pomocą humanitarną można znaleźć m.in. na stronie http://pokazywarka.pl/10000dolarowdlapajacyka/ i zaplanowane jako wydarzenie w serwisie Facebook – http://www.facebook.com/event.php?eid=189874007733382. To się nazywa marketing!
Oczywiście wybór pozostaję w gestii publiczności (czyli naszej), a najłatwiej oddać swój głos na stronie http://www.imaginecup.com/worldwide-finals/peoples-choice-award/, do głosowania zachęca Eva Longoria, która ma też wręczyć nagrodę. A głosy można oddawać do godziny 22:00, 12 lipca 2011.
Księga Elma – The Book of Elm
– to projekt zespołu Celladoor z Poznania, w którym dzieciaki (lub niezbyt dorośli dorośli) mogą za pomocą przedmiotów rzucających cień na scenę widoczną na ekranie (kontury przedmiotu obserwuje kamera) wpływać na wydarzenia rozgrywające się w interaktywnej Księdze Elma. Zespół Cellador wziął na warsztat to co najważniejsze – promowanie cztania książek już od najmłodszych lat (wiadomo, żeby skorupka nasiąkła i z wiekiem wchłaniała nie tylko papkę z TV). Czytaj 20 minut dziennie to brzmi dumnie! Interaktywna książka, w warstwie fabularnej, ma również za zadanie uczyć troski o środowisko – zadaniem głównego bohatera Księgi Elma jest naprawianie tego, co człowiekowi udało się popsuć. Zamiast bezwiednie dawać się wrabiać w zakupy reklamom, Elm nauczy nas przetwarzać, ponownie używać i redukować zużycie przedmiotów oraz surowców. Księgę Elma można wydrukować i potraktować jako kolorowankę. I choć nie będzie to ekologiczne, pewnie i tak taniej wyjdzie dać naszemu dziecku książkę i kredki, niż pozowlić mu użyć kredek na ścianach. The Book of Elm reprezentuje Polskę w kategorii Projektowanie gier (Web) – Game Design Web Silverlight.
Błażej Matuszyk
jest naszą polską gwiazdą w kategorii IT Challenge (Technologie informatyczne). Czyli jest specem w dziedzinie konfigurowania i wdrażania oprogramowania. Podczas finałów będzie spędzał czas przed wirtualnym pulpitem serwera i wykonywał z góry zadane operacje, szukając najlepszej i najmniej czasochłonnej drogi do celu. I oby ścieżka dostępu była szeroka i pozbawiona wybojów, jak autostrady (niekoniecznie Polskie). Jak sam mówi: “Nie wygrasz, jeśli nie spróbujesz”. Życzymy więc: próbuj i wygrywaj!
W ten sposób Steve Ballmer powitał zespoły uczestniczące w finałach Imagine Cup 2011:
Zasłyszane podczas ceremoni otwarcia Imagine Cup 2011:
“Dzisiejsza ceremonia otwarcia Imagine Cup 2011 rozpoczyna celebrację Waszych osiągnięć, innowacyjnych pomysłów i ciężkiej pracy. Pragnę być pierwszą osobą, która pogratuluje każdemu z Was z osobna. Bez względu na to, jaki będzie wynik, wszyscy jesteście wygrani “
przywitał gości zebranych w nowojorskim David H. Koch Theatre Jon Perera .
O studentach biorących udział w ImagineCup 2011:
“Kiedy widzicie problem nie przechodzicie obok niego obojętnie.”
“Wykorzystajcie każdą okazję, żeby się uczyć.”
“Należy mieć pasję do rozwiązywania problemów.”
“Praca domowa dla studentów: uratować planetę.”