Jeśli chodzi o przewidywalną przyszłość, to nie pamiętam kiedy byłem ostatnio tak bardzo podekscytowany grami, to musiało być bardzo dawno temu. Technika, jaką dysponujemy, jest ekscytująca, robimy wspaniałe rzeczy, świetne na bardzo wielu poziomach. Na pewno nie czuję się wypalony, branża też z pewnością taka nie jest — mówi Carmack w wywiadzie dla IndustryGamers. Wszystko jest zawarte w Rage’u (zapowiedziana na jesień gra id Software – przyp. red.)
. Mamy kilka tygodni na doszlifowanie detali, ale to, co zamierzamy zrobić z Rage’em 2 po prostu urywa głowę, zajmiemy się elementami zupełnie dla nas nowymi. Mamy my, i nasi konkurenci, mnóstwo możliwości. Nie mogę się doczekać pracy nad innymi grami na id Tech 5. Tworzymy też id Tech 6. Zdecydowanie mamy co robić — dodaje Carmack.
Twórca Dooma i Quake’a dodał też, że znacznie na znaczeniu wzrosną gry mobilne i oferowane z chmury, z czym zgadzają się właściwie wszyscy analitycy.