Twórca Dooma uważa obecną erę gier wideo za “wyjątkowo ekscytującą”

Carmack uważa, że zarówno id Software, jak i jego konkurencja, jeszcze nigdy nie mieli tak dobrej okazji do tworzenia innowacji w elektronicznej rozrywce. Studio pracuje już nad silnikiem id Tech 6, by dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju gier wideo.
Rage - będąca w produkcji gra id Software, niegdyś dużego zwolennika OpenGL, obecnie tworzącym dla konsol i DirectX
Rage - będąca w produkcji gra id Software, niegdyś dużego zwolennika OpenGL, obecnie tworzącym dla konsol i DirectX
Rage

Rage

Jeśli chodzi o przewidywalną przyszłość, to nie pamiętam kiedy byłem ostatnio tak bardzo podekscytowany grami, to musiało być bardzo dawno temu. Technika, jaką dysponujemy, jest ekscytująca, robimy wspaniałe rzeczy, świetne na bardzo wielu poziomach. Na pewno nie czuję się wypalony, branża też z pewnością taka nie jest — mówi Carmack w wywiadzie dla IndustryGamers. Wszystko jest zawarte w Rage’u (zapowiedziana na jesień gra id Software – przyp. red.)

. Mamy kilka tygodni na doszlifowanie detali, ale to, co zamierzamy zrobić z Rage’em 2 po prostu urywa głowę, zajmiemy się elementami zupełnie dla nas nowymi. Mamy my, i nasi konkurenci, mnóstwo możliwości. Nie mogę się doczekać pracy nad innymi grami na id Tech 5. Tworzymy też id Tech 6. Zdecydowanie mamy co robić — dodaje Carmack.

Twórca Dooma i Quake’a dodał też, że znacznie na znaczeniu wzrosną gry mobilne i oferowane z chmury, z czym zgadzają się właściwie wszyscy analitycy.