Czy smartfony zabiły nawigację samochodową?

Polacy najchętniej kupują nawigację z dobrymi, polskimi mapami
Czy smartfony zabiły nawigację samochodową?

Polacy najchętniej kupują nawigację z dobrymi, polskimi mapami

Wygląda na to, że segment nawigacji samochodowych może spać spokojnie – coraz więcej ludzi korzysta co prawda z usługi GPS-a w swoich smartfonach, ale osobne urządzenia nawigacyjne wciąż są jednymi z najpopularniejszych produktów wakacyjnych na Ceneo.pl. Trzeba jednak zauważyć, że w analogicznym okresie w 2010 roku kupiono nieznacznie więcej nawigacji, niż w roku 2011.

Jakie nawigacje kupują Polacy? Jak informuje portal ceneo.pl przede wszystkim te tańsze modele. Dla większości wystarczy nawigacja samochodowa z podstawowymi funkcjami, ze standardowym wyświetlaczem i w miarę wytrzymałą baterią. Większy nacisk klienci kładą na wybór odpowiedniej mapy. Najczęściej wybierane są mapy krajowe. Warto zadbać o to, by w łatwy sposób można było mapę zaktualizować. Większość producentów oferuje taką usługę za darmo.

Spośród wszystkich modeli, klienci najchętniej wybierają tylko sześciu producentów. Tych 6 producentów to prawie 80% spośród stu najpopularniejszych nawigacji samochodowych. Ta szóstka nie zmieniła się w ciągu roku – roszada nastąpiła jedynie na pozycji lidera – NavRoad przeskoczył w tym roku firmę TomTom i oferuje aż jedną piątą spośród stu najpopularniejszych nawigacji.

A dla was co jest najważniejsze w nawigacji samochodowej? Wybieracie osobne urządzenia, czy korzystacie ze smartfonowej funkcji?