- Asystent objazdu: służy do wytyczenia nowej trasy w celu ominięcia zamkniętych dróg lub innych utrudnień w ruchu w miastach i na autostradach.
- Asystent zjazdu: jeśli kierowca nagle zdecyduje się na zjazd z autostrady Becker SituationScan przeanalizuje możliwe powody tej decyzji i np. znajdzie najbliższą stację benzynową.
- Asystent parkowania: dojeżdżając do celu podróży nie trzeba już szukać miejsca do zaparkowania, ponieważ Becker SituationScan znajduje je automatycznie.
W porównaniu z pierwszymi urządzeniami nawigacyjnymi, których ekran był prawie pusty i nie pokazywał wiele poza kierunkiem jazdy, najnowsze modele zapewniają pełne wsparcie: od oznaczenia nazw ulic i punktów POI po trójwymiarowy widok terenu, wiaduktów i charakterystycznych budowli dla lepszej orientacji. Zachowanie przejrzystości przy wzbogaconej zawartość ekranu wymaga zwiększenia jego rozmiaru, dlatego Ready 50 i Active 50 posiadają duże, pięciocalowe ekrany dotykowe, wyposażone w powłokę antyodblaskową i odporne na zarysowania. Nowością jest również cieńsza obudowa urządzeń, wykonana z wysokiej jakości plastiku w stonowanych kolorach oraz powiększony przycisk EasyBack, który obsługuje się łatwiej nawet prowadząc zimą w rękawiczkach.
Wysokie budynki w miastach i duże odległości pomiędzy nadajnikami mogą osłabić sygnał TMC, a czasem nawet całkowicie go wygłuszyć. Z tego powodu nowy odbiornik HQ TMC, stworzony dla urządzeń marki Becker wspólnie z niemiecką firmą telematyczną AVANTEQ został wyposażony w technologię SUPERTUNE, która analizuje rozmieszczenie i odległości pomiędzy nadajnikami i na podstawie zebranych danych łączy się z tymi, które gwarantują najlepszy odbiór. Dodatkowo trójwymiarowy widok terenu w obu urządzeniach został rozszerzony o charakterystyczne budynki 3D, dzięki czemu odnalezienie się w nieznanym miejscu jest łatwiejsze, ale ekran pozostaje czytelny. Natomiast nowy widok menu z funkcją podglądu mapy Becker BullEye pozwala szybko wrócić do nawigacji. Active 50 i Ready 50 są również wyposażone w najnowsze mapy Navteq 44 krajów Europy zainstalowane w pamięci flash 4 GB, a funkcję Text-toSpeech rozbudowano o podawanie komunikatów TMC o zdarzeniach na trasie.