Chip.pl jako pierwsze witryna internetowa wydawnictwa została wzbogacona o nowe narzędzie, a wśród nich system wyszukiwawczy IAP, który umożliwia przeszukiwanie serwisów należących do wydawcy i prezentacje różnych typów danych m.in. artykuł, news, galeria, test czy blog na wspólnej liście wynikowej (Federated Search). Kompleksowa funkcjonalność filtracji i zliczania pozwala użytkownikowi błyskawicznie zawęzić obszar wyszukiwania do wybranego typu dokumentu (FacetedSearch).
Ponadto mechanizm ułatwia użytkownikowi nawigację na stronie internetowej, poprzez prezentowanie obok listy wynikowej artykułów kontekstowo powiązanych z przeglądanym artykułem (Related Content).
Nowością jest wdrożenie modułu Related Content for eCommerce, który pozwala na prezentowanie dla artykułu kontekstowo powiązanych z nim produktów. Proponowane produkty są wyświetlane jako oferty ze sklepu, co umożliwia precyzyjne i szybkie dotarcie do nich. Użytkownik serwisu zainteresowany wybranym artykułem otrzymuje jednocześnie podpowiedzi oraz propozycje produktów będących potencjalnie w kręgu jego zainteresowań. Funkcjonalność Related Content for eCommerce przekłada się na wzrost przychodów ze sprzedaży produktów w sklepie internetowym.
Nowa platforma wyszukiwawcza na serwisie CHIP, to również takie usprawnienia jak: podpowiadanie poprawnej formy błędnie wpisanego zapytania (Misspelling), sugerowanie listy zapytań wraz z informacją o liczbie wyników (AutoComplete) oraz dostarczanie błyskawicznej listy wynikowej złożonej z linków bezpośrednich już na etapie wpisywania poszczególnych liter zapytania (QuickSearch).