Technologia Nvidia GPUDirect for Video stanowi szybką metodę przesyłania materiału wideo do procesora graficznego, zapewniając producentom rozwiązań we/wy lepsze możliwości oprogramowania tego procesora. Główną zaletą tej technologii jest pełna synchronizacja karty we/wy wideo z procesorami graficznymi, eliminująca proces oczekiwania procesora na dane i znacznie skracająca opóźnienia.
“Firma Nvidia wraz z partnerami całkowicie odmieni branżę produkcji materiału wideo w programach nadawanych na żywo,” twierdzi Greg Estes, kierownik branżowy ds. mediów i rozrywki w firmie Nvidia. “Oprócz studiów telewizyjnych, rozwiązania cechujące się niskimi opóźnieniami przy przetwarzaniu strumieni wideo w czasie rzeczywistym znajdą zastosowanie w branży produkcyjnej, służbie zdrowia, a nawet w organizacjach rządowych.”
Profesjonaliści z branży transmisji programów i produkcji wideo do tej pory musieli pracować z opóźnieniem sięgającym 10 klatek – łatwo zauważalnym gołym okiem – które występowało przy przesyłaniu materiału wideo z urządzenia we/wy do procesora graficznego, ponieważ oba urządzenia nie mogły nawiązać między sobą bezpośredniej komunikacji w celu zsynchronizowania danych. Ta sytuacja zmuszała deweloperów do tworzenia złożonych mechanizmów buforowania, które nakładały dodatkowe obciążenie na procesor centralny i zwiększały opóźnienia w transmisji. W ujęciu całościowym, opisywane opóźnienia znacznie zwiększały koszty i komplikowały produkcję większych programów.
Technologia Nvidia GPUDirect for Video zostanie udostępniona producentom sprzętu we/wy do materiałów wideo, dostawcom własnych rozwiązań i producentom przełączników wideo – natychmiast i bezpłatnie. Deweloperzy pracujący nad rozwojem sprzętu we/wy do materiałów wideo mogą otrzymać informacje i dostęp do pakietu SDK pisząc na adres e-mail: [email protected], lub rejestrując się na stronie technologii GPUDirect for Video firmy Nvidia pod adresem: http://developer.nvidia.com/gpudirectforvideo. Firma Nvidia oczekuje, że komercyjne rozwiązania stworzone przez jej partnerów zostaną udostępnione do końca 2011 r. Technologia Nvidia GPUDirect for Video obsługuje systemy operacyjne Windows 7 i Linux i jest przeznaczona dla procesorów graficznych Nvidia Quadro 4000, Quadro 5000 i Quadro 6000, oraz procesorów Nvidia Tesla serii C.