Kolor myszy i rodzaj obecnego na niej wzoru, z kwestii drugo- czy nawet trzecioplanowej awansowały na jedne z głównych czynników decydujących o wyborze konkretnego urządzenia. Kiedy klient staje przed regałem wypełnionym myszami komputerowymi i nie wie, czego szukać, najszybciej zwróci uwagę na to, co wyróżnia się nietypowym kształtem lub barwą — mówi Marcin Gutkiewicz z firmy Microsoft. –
Kolorowe gadżety świetnie sprawdzają się także w roli prezentów, choćby tych gwiazdkowych. Microsoft przez lata postrzegany jako firma nakierowana na klientów biznesowych, a przez to wybierająca poważne i zachowawcze projekty wizualne, zmienia swoje oblicze. Pragniemy pokazać, że nasze akcesoria tworzone są z myślą o zróżnicowanej grupie odbiorców, także o tych, którym zależy na nieszablonowych i designerskich rozwiązaniach.
O przełamywaniu stereotypów świadczą tegoroczne nowości, które zaprezentował do tej pory dział Microsoft Hardware. Pierwsza z nich, niewielka i prosta Express Mouse, zaskoczyła nietypową kolorystyką – połączeniem białej obudowy z różową lub szarą obwódką. Prawdziwą gratką dla amatorów niepowtarzalnych akcesoriów była jednak seria artystyczna Wireless Mobile Mouse 3500. Wzory zdobiące te myszy zaprojektowane zostały przez pięciu artystów-grafików z różnych zakątków świata.
Na osobną uwagę zasługuje rodzina myszy dotykowych Microsoft. Touch Mouse, Explorer Touch Mouse i Arc Touch Mouse, to trzy urządzenia wykorzystujące, zamiast standardowej rolki przewijania, technologię dotykową. Na tym oryginalność myszy się nie kończy. Mechanizm dotykowy opakowany został w eleganckie obudowy. Explorer Touch Mouse zadebiutowała w czterech wariantach kolorystycznych – czerwieni, wiśni, czerni i szarości. Touch Mouse, czarna w wariancie podstawowym, pojawiła się niedawno również w wersji artystycznej – biała powierzchnia pokryta została wypalanym laserowo fantazyjnym wzorem. I wreszcie Arc Touch Mouse – myszka zmieniająca kształt, teraz dostępna także w bieli i szarości.