Battlefield 3 sprzedaje się trzynastokrotnie lepiej, niż biografia Jobsa

Biografia rozeszła się w 379 tysiącach kopii w tydzień po udostępnieniu jej w sprzedaży, zarabiając w tym czasie 13,2 miliona dolarów. To numer jeden na listach bestsellerów książkowych i najprawdopodobniej najlepiej sprzedająca się książka roku.
Battlefield 3 sprzedaje się trzynastokrotnie lepiej, niż biografia Jobsa
Steve Jobs kontra Battlefield 3 (źródło: GamesBeat / PED)

Steve Jobs kontra Battlefield 3 (źródło: GamesBeat / PED)

W tym samym tygodniu jednak wszedł do sprzedaży Battlefield 3, wojenny shooter opowiadający o konflikcie na granicy Iraku i Iranu. Sprzedała się w ilości 5 milionów kopii w pierwszym tygodniu, generując przychód 300 milionów dolarów. Co więcej, analitycy się spodziewają, że jego największy konkurent, czyli Modern Warfare 3, który wchodzi do sprzedaży w przyszłym tygodniu, sprzeda się dwukrotnie lepiej.

To nie oznacza jednak, że ludzie nie czytają książek. Wartość rynku książkowego wynosi 40 miliardów dolarów w samych tylko Stanów Zjednoczonych. To dwukrotnie więcej, niż rynek gier wideo. Jednak, jak stwierdził analityk Bully Pidgeon, ”

Koniec końców gra daje więcej zabawy, niż lektura biografii”

.