nk.pl
Pierwsza wersja portalu została stworzona przez czterech studentów z Wrocławia. Narzędzia dostępne w serwisie były proste – pozwalały skontaktować się ze swoimi kolegami ze szkoły średniej i podstawówki. Użytkownik mógł założyć swój profil, wgrać zdjęcie, dopisać się do swojej klasy, dodać innych do grona swoich znajomych oraz korespondować. Strona szybko stała się fenomenem pod względem popularności i zaangażowania internautów – na początku we Wrocławiu, niedługo potem w całym kraju. Bardzo szybko stało się jasne, że internauci chcieli odnawiać kontakty ze znajomymi nie tylko ze szkół, ale i z innych etapów życia. W trzecim kwartale 2007 roku w serwis zainwestował niemiecki fundusz European Founders, a po roku funkcjonowania strony jej pomysłodawca, Maciej Popowicz, otrzymał tytuł Człowieka Roku Polskiego Internetu.
Portalem zainteresowały się miliony internautów. Dynamiczny przyrost liczby Użytkowników powodował przeciążenia skromnej wówczas infrastruktury. Rozwiązaniem sytuacji była dalsza współpraca z zewnętrznymi inwestorami, dzięki czemu w relatywnie krótkim czasie udało się stworzyć jedno z największych zapleczy technologicznych w kraju oraz zapewnić stabilną pracę portalu. Wkład Forticomu w 2008 roku umożliwił serwisowi stabilny rozwój, spółka otworzyła swoje przedstawicielstwa handlowe w Warszawie i Krakowie. Serwis zaczął oferować m.in.: śledzenie aktywności znajomych poprzez powiadomienia, przesyłanie prezentów i okolicznościowych kartek, polecanie treści innym, grupowanie i opiniowanie zdjęć, a także dodawanie zdjęć z telefonów komórkowych. Rozwój firmy i serwisu został doceniony – portal nasza-klasa.pl został dwukrotnym laureatem Impactora.
2009 rok to dla NK czas starań o to, by polscy internauci byli bezpieczniejsi, a także dalsza praca nad rozwojem produktowym. Prezes NK podpisuje porozumienie w sprawie ochrony nieletnich Użytkowników sieci pod egidą Komisji Europejskiej, której efektem są projekty i kampanie prowadzone w portalu i poza nim ( http://nk.pl/bezpieczenstwo, http://klikajzglowa.pl). W serwisie częściej pojawiają się również akcje specjalne, zarówno komercyjne, jak i społeczne (np. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy). Ponadto, portal wprowadza własną walutę, dzięki której Użytkownicy mogą w łatwy sposób dokonywać mikropłatności.
Druga połowa roku to premiery produktów, które umożliwiły Użytkownikom wymianę informacji w czasie rzeczywistym i przybliżyły serwis do statusu wielokanałowej platformy komunikacji. Mikroblog pozwolił na podzielenie się linkiem lub krótką wiadomością z wszystkimi zainteresowanymi, zaś komunikator umożliwił chatowanie online z wybranym znajomym. Szczególnie wpisy stały się popularnym narzędziem, z którego korzystają gwiazdy muzyki, ekranu czy sportu. Na uwagę zasługuje profil kabaretu Łowcy.B., który jest śledzony przez ponad 600 tys. osób.
W 2010 dotychczasowy rozwój serwisu został podkreślony przez rebranding. Nasza Klasa zamieniła się w nk.pl. Nieprzerwanie trwał jej rozwój produktowy. NK była jedną z najpopularniejszych polskich stron odwiedzanych przez komórki, jednak wersja serwisu dla przeglądarek www nie mogła być komfortowo przeglądana w telefonie. NK przygotowała zatem mobilne wersje serwisu, które umożliwiają korzystanie z niemal wszystkich jego funkcji właśnie przez komórki. Kolejną innowacją były Grupy, które pozwoliły Użytkownikom tworzyć wirtualne społeczności oparte o wspólne idee, hobby, zainteresowania. Grupy umożliwiają wielopoziomową komunikacje, w tym wymianę informacji przez mikrobloga, tworzenie wspólnych galerii zdjęć, a także dyskusje na forum. Dzięki udostępnieniu platformy API zewnętrznym partnerom, w NK pojawiły się także społecznościowe gry online. Wiele z nich gromadzi kilkumilionowe społeczności graczy.
W 2011 roku firma przeszła reorganizacje strukturalną. W wyniku podziału Forticomu (większościowy udziałowiec spółki Nasza Klasa), głównym właścicielem portalu została spółka Excolimp, prowadzona przez twórców litewskich i łotewskich serwisów społecznościowych. Wiosną nowym prezesem spółki został Dominik Czarnota, poprzednio odpowiedzialny za pion przychodów w firmie. Czarnota skupił się na rozwoju produktowym – NK wprowadziła zmiany designu strony głównej, zmiany w systemie zdjęć, udostępniła aplikację miniNK przeznaczoną dla komputerów z systemem Windows, powstały kolejne wersje mobilne serwisu, również na system Android oraz telefony z ekranem dotykowym. Łącznie z NK w komórkach korzysta już ponad milion Użytkowników.
W swoje piąte urodziny nk.pl jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym nad Wisłą i jedną z najpopularniejszych stron internetowych. Zarząd spółki zapowiada kolejne nowości, w tym rozwój systemu komentarzy i dalszą pracę nad dostępnością NK na alternatywnych platformach.