Po ponad 10 latach istnienia TomTom wprowadził pierwszą nawigację samochodową dostępną na palmtopach. To przełomowe wydarzenie sprawiło, że kierowcy masowo zaczęli korzystać z aplikacji na tych przenośnych urządzeniach. Jednak nie odpowiadały one na wszystkie potrzeby użytkowników, dlatego też w 2004 roku TomTom wprowadził na rynek flagową serię nawigacji – TomTom GO – produkty stworzone specjalnie dla kierowców.
W tym samym roku, wraz z pojawieniem się na rynku pierwszych smartfonów, TomTom zaprezentował jedną z pierwszych aplikacji nawigacyjnych dla użytkowników zaawansowanych telefonów.
Stworzone przez TomTom produkty i usługi są nie tylko wykorzystywane przez kierowców indywidualnych, ale również przez firmy. Podmioty zarządzające flotą samochodów potrzebują całościowego rozwiązania: nawigacji z odpowiednim systemem do zarządzania – w 2006 roku TomTom odpowiedział na te potrzeby wprowadzając TomTom Work.
Z roku na rok powstaje co raz więcej dróg i aby zapewnić aktualne mapy, firma wprowadziła Gwarancję Map, dzięki której użytkownik zawsze ma dostęp do aktualnej mapy w momencie zakupu urządzenia. Co więcej w tym samym czasie zapoczątkowano usługę MapShare – użytkownicy w Internecie dzielą się informacjami o zmianach na drogach, dzięki czemu wszyscy są dobrze poinformowani.
Wszystkie te innowacje prowadzą do wielkiego przełomu – w 2007 roku TomTom wprowadził technologię TomTom HD Traffic, dzięki której użytkownicy nawigacji LIVE mają dostęp do bieżących informacji o sytuacji na drodze. Informacje aktualizowane są co dwie minuty, a pokrycie map wynosi 99,9%. Teraz już nic nie jest w stanie zaskoczyć kierowców i mogą oni bezpiecznie prowadzić samochód mając pewność, że zawsze znajdują się na najkrótszej trasie. Informacje HD Traffic okazały się na tyle przydatne dla kierowców, że TomTom udostępnia je za darmo na stronie internetowej: http://www.tomtom.com/livetraffic/.
Od czerwca 2010 roku również polscy kierowcy mogą korzystać z usług LIVE, w tym HD Traffic. LIVE to nieograniczone możliwości przesyłu informacji. Poza cennymi danymi HD Traffic, kierowcy mają dostęp do wielu usług, takich jak pogoda, fotoradary, czy lokalne wyszukiwanie Google. W 2011 roku TomTom wprowadza także dostęp do najbardziej popularnych portali społecznościowych i podróżniczych, takich jak Twitter, Expedia i TripAdviser. Usługi te dostępne są już w siedmiu krajach.
TomTom od lat realizuje misję firmy, która skupia się na zmniejszeniu natężenia ruchu na drogach. Misja ta jest częścią Manifestu Drogowego, zadeklarowanego przez firmę. Zakorkowane ulicę oddziałują na miliony ludzi każdego dnia – wpływają negatywnie na psychiczne zdrowie każdego kierowcy oraz powodują poważne straty w gospodarce. Manifest Drogowy TomTom kładzie nacisk na cztery główne aspekty, które wpłyną na przyspieszenie masowego wykorzystania inteligentnego systemu wyznaczania tras. Firma deklaruje kontynuację współpracy z przedstawicielami świata biznesu, organizacji i rządów, jak również z każdym indywidualnym użytkownikiem, aby całość tego projektu się urzeczywistniła. Cztery deklaracje zawarte w Manifeście Drogowym to:
- Zachęcimy i zainspirujemy ludzi do brania udziału w redukcji natężenia ruchu drogowego.
- Zwiększymy dostępność TomTom HD Traffic.
- Kontynuujemy wprowadzanie innowacji w technologii nawigacji drogowej.
- Połączymy głównych interesariuszy ruchu drogowego, po to aby mogli dzielić się pomysłami i wprowadzać najważniejsze działania.
A to wszystko to dopiero początek…