Naszym celem jest gra, w którą się gra, jakby od początku była projektowana jak na konsole. Jeśli ją zrobimy, będzie to gra w stylu Blizzarda, ale w całości dopasowana do platformy — dodaje.
Blizzard od dłuższego czasu rozmawia z producentami konsol w sprawie Diablo III. Jak stwierdził Wilson, wszyscy są tym “bardzo zainteresowani”, ale część wieloosobowa gry wciąż “wymaga negocjacji”.
Wszyscy chcą gry Blizzarda na konsole, zwłaszcza ich producenci. Mam więc dużo nadziei. Nie mogę jednak niczego obiecać
mówił Wilson. Blizzard, studio tworzące gry tylko na komputery osobiste, powołał nawet specjalny zespół, który współpracuje z resztą studia, pracującą nad grą na PC. Kierownikiem tego zespołu jest Joshua Misquiera, główny projektant Company of Heroes, były dyrektor kreatywny Ubisoftu. Do zespołu cały czas najmowane są nowe osoby, przechodzą też do niego osoby, których praca nad komputerową wersją Diablo III dobiegła końca.
Póki co, wciąż badamy te możliwości, nie ogłaszamy oficjalnie produktu. Lubimy ogłaszać konkrety, lubimy wielkie premiery. Nie trzymaliśmy tego w tajemnicy tylko i wyłącznie dlatego, że po prostu musieliśmy nająć nowych ludzi. Gracze nam nie wierzą, jeśli chodzi o grę konsolową. Wiem czemu, bo już próbowaliśmy. Ale też nigdy w to nie zainwestowaliśmy dużych pieniędzy, tak jak teraz, i nigdy nie mieliśmy tak konsolowej gry, jak teraz — mówi Wilson.
Diablo III ukaże się w przyszłym roku, póki co, w wersjach dla Windows i OSX.