46-calowy, przezroczysty panel LCD firmy Samsung oferuje współczynnik kontrastu na poziomie 4500:1. Korzystając ze światła słonecznego lub oświetlenia wewnątrz pomieszczenia, panel nie wymaga dodatkowego podświetlania. Panel znajduje łatwe zastosowanie w prezentacji reklam i filmów. W tym celu wystarczy aktywować warstwę diod LED podświetlających obraz na jego krawędziach. Gdy są one wyłączone, ekran jest przezroczysty, a zapotrzebowanie na energię stanowi zaledwie 10% zużycia standardowego ekranu LCD o podobnych rozmiarach. Nowe wyświetlacze firmy Samsung będą w pierwszej kolejności przeznaczone dla instytucji, przedsiębiorstw i placówek edukacyjnych.
Przezroczyste ekrany to fantastyczny sposób zastosowania technologii nowej generacji. Oferując niedostępne dotychczas funkcje wyświetlania, niosą w sobie olbrzymi potencjał reklamowy. Stosowane na elewacjach budynków, mogą doprowadzić do rewolucji i stać się ważnym narzędziem komunikacji marketingowej. Co więcej, mogą na długo zmienić sposób, w jaki użytkownicy korzystając z mediów i urządzeń mobilnych — powiedział Younghwan Park, starszy wiceprezes ds. marketingu LCD, dział Device Solutions, Samsung Electronics.
Do sprzedaży trafił już 22-calowy, przezroczysty ekran LCD Samsung, który został bardzo dobrze przyjęty przez przedstawicieli różnych branż. Jego kompaktowe wymiary, niski poziom zużycia energii, a także różnorodność funkcji doceniło wielu producentów dóbr luksusowych, w tym biżuterii.
Z badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Display Bank wynika, iż rynek wyświetlaczy transparentnych czeka dynamiczny wzrost. Przewiduje się, że w 2015 roku jego wartość wyniesie 0,9 miliarda dolarów, a do 2025 roku wzrośnie do 87 miliardów dolarów.