Naukowcy zwracają uwagę na jeszcze jeden aspekt – spektrum wirtualnych zagrożeń zmienia się na tyle szybko, że i dzieci nie są dość dobrze przygotowane na to, by sobie z nimi radzić. Zwiększają je cieszące się ogromną popularnością telefony komórkowe, smartfony, palmtopy, konsole, notebooki czy iPady, które oferują różne oprogramowanie i dają użytkownikom nowe możliwości korzystania z Internetu, w tym dostęp do serwisów społecznościowych. Zdaniem badaczy odsetek najmłodszych użytkowników sieci i technologii mobilnej w Polsce jest wciąż niższy niż w wielu krajach europejskich. Dlatego mogą oni gorzej niż ich rówieśnicy z zachodnich krajów, radzić sobie z nieznanymi wcześniej zagrożeniami jakie niosą nowe aplikacje dodawane do urządzeń mobilnych.
Pełna treść raportu dostępna jest na stronie projektu: www.eukidsonline.net. Rozdział 5 raportu prezentuje porównania między krajami europejskimi oraz rekomendacje dla poszczególnych państw. Koordynatorem całego projektu jest profesor Sonia Livingstone z London School of Economics and Political Science.